افزایش ۳۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3955443
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

افزایش ۳۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق گزارش دستگاه‌های مرتبط در ایام شیوع کرونا آسیب‌های اجتماعی مانند افسردگی، اضطراب، استرس و... با افزایش ۳۵ درصدی در استان روبرو بوده است، باید نسبت به این تهدیدها و آسیب‌های ناشی از کرونا حساسیت ویژه داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه سوم اسفندماه، در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در تمامی نقاط استان برقرار شود، اظهار کرد: برای این امر نیازمند ارتقای کیفیت آموزش در مدارس هستیم، عموماً والدین تمایل دارند فرزند خود را مدارسی ثبت‌نام کنند که دارای امکانات آموزشی بالاتری نسبت به سایر مدارس باشند، اگر کیفت آموزش در تمامی مدارس یکسان باشد در موقع ثبت‌نام با مشکل مواجه نمی‌شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل کمبود مدرسه در روستای چم‌چنگ از توابع شهرستان سامان، گفت: زمینی که برای احداث مدرسه و درمانگاه در این روستا در نظر گرفته شده است، مناسب نیست، بنابراین نیاز است برای جابه‌جایی و تغییر کاربری این اراضی، اقدامات لازم مابین دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شود و سپس فرآیند تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ پیگیری شود.

وی تأکید کرد: باید مباحث تعلیم و تربیت بر اساس اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد پیگیری قرار بگیرد، باید از تمامی ظرفیت‌ها در همین راستا استفاده شود تا به اهداف عالیه در این حوزه دست پیدا کنیم.

مردانی در خصوص شبکه شاد، توضیح داد: این شبکه بستر آموزش مجازی برای دانش‌آموزان را فراهم کرد، اما در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری دانش‌آموزان به زیرساخت‌های آموزش مجازی دسترسی نداشتند و یا به‌علت بنیه ضعیف مالی توان تهیه گوشی هوشمند را نداشتند، اما در این حوزه از ظرفیت خیرین به خوبی استفاده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصت و تهدید است، تصریح کرد: طبق گزارش‌های دستگاه‌های مرتبط در ایام شیوع کرونا آسیب‌های اجتماعی مانند افسردگی، اضطراب، استرس و... با افزایش ۳۵ درصدی در استان روبرو بوده است، باید نسبت به این تهدیدها و آسیب‌های ناشی از کرونا حساسیت ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: همچنین باید تمامی بازماندگان از تحصیل در چهارمحال و بختیاری برای بحث سوادآموزی، ارتقای مهارت‌های زندگی و اجتماعی، حقوق شهروندی و اشتغال خانگی در طرح پیوند زندگی مورد توجه قرار بگیرند.

مردانی با اشاره به اهمیت تأسیس خانه المپیاد در چهارمحال و بختیاری، گفت: این خانه می‌تواند محلی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و مهارتی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: در سال گذشته تجربه خوبی در بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری داشتیم، طبق تأکیدات دولت بر موضوع ارائه خدمات الکترونیک باید در ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ این مسئله نیز مدنظر باشد.

 

انتهای پیام
captcha