مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3955457
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹

مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس به‌صورت مجازی خبر داد.

مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس بصورت مجازی برگزار می‌شودیوسف داداش‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: به‌علت شرایط ناشی از ویروس کرونا و صدور بخشنامه لغو تمامی مراسم‌ها از سوی ستاد ملی کرونا، هفتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی منطقه آزاد ارس است، گفت: این مسابقات معنوی از سال 1393 در محدوده منطقه آزاد ارس برگزار شده و در این مدت تأثیرگذاری خوبی در مقاطع مختلف سنی به خصوص در نوجوانان و خردسالان داشته است به‌طوری که در طول این دوره‌ها تعداد حافظان جزءهای قرآنی خردسال از 5 نفر در حفظ عمومی و 3 نفر در حفظ تخصصی در سال اول برگزاری به 58 نفر در حفظ عمومی و 40 نفر حفظ تخصصی در سال گذشته رسیده است.

داداش‌زاده بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم، بخش ویژه‌ای از مسابقات به عنوان مفاهیم قرآنی و نهج‌البلاغه اختصاص دارد و هر ساله شاهد شرکت بیشتر از 300 نفر در این بخش از مسابقات هستیم و در همین راستا امسال 50 خطبه اول نهج‌البلاغه به صورت آزمونی مورد نظر قرار داده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: سال گذشته با همکاری مؤسسات قرآنی ارس شاهد استقبال بی‌نظیر شهروندان جلفا و خداآفرین بودیم و در این راستا 642 نفر در رشته‌های مختلف ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در دو رده سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف از جمله قرائت، ترتیل، حفظ تخصصی، اذان، نهج‌البلاغه و مفاهیم به رقابت می‌پردازند و برای رده سنی خردسال فراخوانی مجزا و مستقل برگزار می شود.

داداش‌زاده گفت: بر اساس زمانبندی اعلام شده، علاقه‌مندان تا ۱۲ اسفندماه جاری برای ثبت‌نام در این مسابقات فرصت دارند و 15 اسفندماه همزمان با برگزاری مسابقه کتبی، نفرات برگزیده رشته‌های شفاهی نیز اعلام می‌شود، همچنین روزهای 20 و 21 اسفندماه به ترتیب مسابقه نهایی و اختتامیه مسابقات برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha