نقش هنر در ترویج آگاهی‌بخشی به جامعه بی‌بدیل است
کد خبر: 3955459
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱

نقش هنر در ترویج آگاهی‌بخشی به جامعه بی‌بدیل است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر ضرورت به‌کارگیری هنر در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: هنر لسانی گویا و جامع دارد، بنابراین مفاهیمی که با استفاده از هنر بیان می‌شود عمق بیشتری خواهد داشت.

هنر در آگاهی‌رسانی جامعه در جلوگیری از هجمه دشمنان ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان شب گذشته، 3 اسفند در مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها» بر ضرورت به‌کارگیری هنر در اطلاع‌رسانی به جامعه جهت هجمه‌های فرهنگی دشمنان تأکید کرد و افزود: هنر لسانی گویا و جامع دارد که بر این اساس در بین مردم مفاهیمی که با استفاده از هنر بیان می‌شوند عمق بیشتری خواهد داشت.

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز با اشاره به اینکه در سطح دنیا جریان سرمایه‌داری به دنبال تأسیس فرقه‌های نوظهور و به اصطلاح معنویت گراست اظهار کرد: منادیان سرمایه‌داری برای رسیدن به اهداف شوم خود از شیوه‌های مختلفی مانند برخی رشته‌ها و برنامه‌های ورزشی، گروه‌های گردشگری، فعالیت‌های هنری، فعالیت‌های روانکاوی و موضوعات محیط زیستی جهت پوشش قرار دادن اقدامات خود استفاده می‌کنند.‌

وی افزود: دشمنان تلاش دارند تا با بهره‌برداری از خلأ روحی برخی جوانان که به واسطه مسائل مختلفی همچون معیشتی، اقتصادی، بیکاری یا کمبود محبت ایجاد شده، آنان را به سوی این فرقه‌ها و عرفان‌های دروغین جذب کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه طراحان عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور سعی دارند تا مناسک و شعائر ادیان ابراهیمی را خسته‌کننده جلوه دهند گفت: آنان با راه‌اندازی جمع‌های محدود و صمیمی و ایجاد فضایی عاطفی برای این بیماران روحی، از آنان برای رسیدن به اهداف شوم خود مبنی بر کسب درآمد و قدرت استفاده کنند.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه شواهد و مدارک موجود نشان می‌دهد که متأسفانه تمرکز اصلی دست‌اندرکاران و طراحان این فرقه‌ها بر روی جوانان ایران اسلامی بوده یادآور شد: آنان تلاش دارند تا از طریق فعالیت صدها نفر تحت عناوین مختلف مانند انرژی درمانی و موضوعاتی از این دست، اهداف و خواسته‌های خود را محقق سازند.‌

به گفته وی به منظور مقابله با اقدامات بدخواهان و طراحان این‌گونه فرق و عرفان‌های دروغین انجام اقدامات سلبی و ایجابی امری کاملاً ضروری و لازم است که در این راستا مسئولان فرهنگی کشور و استان باید تلاش کنند تا در مقوله اقدامات سلبی، با معرفی فرقه‌های کاذب، جوانان را آگاه کرده و اجازه ندهند تا این قشر به این سمت و سوی حرکت کنند.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه در مقابله با توطئه‌های دشمنان در وجه ایجابی نیز باید جنبه‌های متعالی معنوی دین مبین اسلام را برای جوانان تشریح کرد افزود: باید مانع گرایش نسل آینده‌ساز کشور به گروه‌های منحرف و فرقه‌های کاذب باشیم.

خجسته‌پور متذکر شد: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند به نوعی تأمین‌کننده محتوای لازم برای مقابله با جریانات انحرافی، فرقه‌ها و عرفان‌های کاذب بوده که باید پس از جمع‌آوری و انتخاب آثار برگزیده و پخش از طریق رسانه، فضای مجازی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

همچنین حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره با همکاری استانداری، صدا و سیمای مرکز سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، حوزه علمیه برادران و یک سازمان مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با رونمایی پوستر و آغاز پروسه رسمی فعالیت این جشنواره، فعالان فرهنگی و هنری در عرصه‌های روشنگری فرقه‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب در سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، کاریکاتور، پادکست، کتاب صوتی، پوستر و … از طریق سایت مرتبط با جشنواره رنگ‌ها و نیرنگ‌ها برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

عبدالهی افزود: مرحله داوری آثار رسیده به دبیرخانه در اردیبهشت ۱۴۰۰ به انجام رسیده و در خرداد ۱۴۰۰ نیز اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این جشنواره همه ساله با هدف روشنگری از اهداف و توطئه‌های دشمنان در ارتباط با فرقه‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب جشنواره‌ها و همایش‌هایی در سطح کشور برگزار می‌شود اظهار کرد: قرار است در سال جاری به واسطه بیماری کرونا این رویداد فرهنگی در بستر فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha