کمک 1200 میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد در سال‌جاری
کد خبر: 3956185
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
بختیاری خبر داد:

کمک 1200 میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد در سال‌جاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه مردم نوعدوست کشور سال گذشته ۹۲۰ میلیارد تومان و امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند، گفت: امسال با وجود شرایط بحران اقتصادی و کرونا میزان کمک‌های مردمی افزایش یافته است.

کمک یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی مردم به ایتام در سال‌جاری

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عصر روز چهارشنبه، ششم اسفندماه در جمع خبرنگاران در تبریز، با اعلام اینکه مردم نوعدوست کشور سال گذشته ۹۲۰ میلیارد تومان و امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند، گفت: امسال با وجود شرایط بحران اقتصادی و کرونا میزان کمک‌های مردمی افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش امدادرسانی مردمی در باز شدن خیلی از گره‌های خانواده‌های مددجو، افزود: مراکز نیکوکاری رسانه در کشور تشکیل شده است و انتظار می‌رود تا از این طریق، فرهنگ ایثار و کمک تبلیغ شود .

بختیاری، با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، گفت: در حدود ۸۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند که باید مراقبت‌های جدی از آنها انجام شود و کرونا نیز شرایط را سخت تر کرده است .

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: برنامه کمیته امداد برای کل کشور ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری بود که تا کنون ۲۱۰ هزار اشتغال ایجاد شده است و تا پایان سال به ۲۳۰ هزار افزایش می‌یابد.

وی افزود: با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

بختیاری، با اشاره به اینکه کمیته امداد سال گذشته نیز ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ برای توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال برای آن‌ها اقدامات زیادی انجام خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام اینکه در حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۶۳ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه از رویکرد حمایتی رد شده‌ایم و در حال حاضر با رویکرد توانمندسازی و خودباوری حرکت می‌کنیم، افزود: البته تعدادی از افراد تحت پوشش مثل سالمندان و بیماران صعب العلاج نیازمند حمایت هستند و در مقابل این مددجویان نگاه حمایتی داریم، اما از باقی مددجویان با رویکرد توانمندسازی، حمایت می‌کنیم.

بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر افرادی هم پشت نوبت هستند تا تحت پوشش این نهاد قرار گیرند، اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ برای کمیته امداد و بهزیستی سقفی تعیین شده که اگر در صحن علنی مجلس تایید شود، خواهیم توانست افراد پشت نوبت را هم تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تکذیب این شایعه که «حق بیمه زنان سرپرست خانوار از سال دهم به بعد قطع خواهد شد»، گفت: افرادی که بر اساس ضوابط و معیارهای موردنظر بیمه شده‌اند، پرداخت حق بیمه برایشان تداوم دارد، اما ممکن است خانوارهایی کارآفرین شده و یا شرایطشان فرق کند که در این صورت از تحت پوشش کمیته خارج می‌شوند.

وی با اشاره به خودکفایی پنج هزار مددجوی استان آذربایجان‌شرقی گفت: خودکفایی به منزله رها کردن آنها نیست به طوریکه تا مادامی که اطمینان حاصل نشود که این فرد به درآمد باثبات رسیده است، مددجو محسوب می‌شود.

بختیاری اعلام کرد: استان آذربایجان‌شرقی در بحث اشتغال یک استان پیشتاز است به طوریکه سهم این استان در اشتغال ۹ هزار و ۸۴۰ مورد بود که با همت امدادی‌های استان تا پایان سال به ۱۲ هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha