کاربردی کردن مفاهیم قرآنی هدف جشنواره «ترنم آسمانی» باشد
کد خبر: 3956299
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

کاربردی کردن مفاهیم قرآنی هدف جشنواره «ترنم آسمانی» باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، برگزاری جشنواره‌های قرآنی را فرصتی مناسب برای شناساندن استعداد جوانان و برانگیختن انگیزه‌های این طیف از جامعه دانست و گفت: جاری ساختن مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین تلاش در جهت کاربردی کردن آیات و مفاهیم قرآنی در زندگی افراد باید هدف این نوع جشنواره‌ها باشد.

کاربردی کردن مفاهیم قرآنی در زندگی هدف جشنواره ترنم آسمانی باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 7 اسفندماه، در دیدار با عوامل اجرایی و هیئت داوران سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی»، با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره در طول دوره‌های گذشته با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم اجرای عمومی آثار و تولیدات، با غربت خاصی همراه شده است، اما جای خوشحالی دارد که این کار خیر و ارزشمند تعطیل نشده و این امر شایسته‌ تقدیر است.

وی با اشاره به استعداد جوانان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی، گفت: ما جوانان مستعد زیادی در جامعه داریم که فراهم کردن زمینه برای فعالیت این جوانان از وظایف دستگاه‌های اجرایی مربوطه به شمار می‌رود تا این قشر پویا و توانمند بتوانند براساس توانایی و علاقه‌ خود فعالیت کرده و آینده‌ پرباری را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

آل‌هاشم ادامه داد: باید برای نتیجه‌گیری مطلوب‌تر در حوزه‌ فرهنگ و هنر از موازی کاری در سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی پرهیز شود و هر نهادی برحسب وظیفه و رسالت خود پای کار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آثار تولیدی در جشنواره باید به خوبی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفته و مخاطبینی از عموم مردم بیابد، گفت: هدف جشنواره باید شناساندن استعداد جوانان و علاقه‌مندان این حوزه و برانگیختن انگیزه و توانمندی‌ها برای ادامه این راه باشد.

وی این جشنواره را مسیر بسیار خوبی برای شناسایی و معرفی استعدادهایی دانست که در این راستا فعالیت می‌کنند و ادامه داد: باید در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی تلاش شده و در کنار آن نیز به موضوع «عترت» توجه ویژه‌ای شود.

آل‌هاشم ادامه داد: پیاده سازی موضوع تعقل و تدبر در قرآن کریم، جاری ساختن مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین تلاش در جهت کاربردی سازی آیات و مفاهیم قرآنی در زندگی افراد باید هدف این نوع جشنواره‌ها باشد.

امام جمعه تبریز افزود: باید در کنار توجه به قرائت قرآن به مفاهیم قرآنی نیز توجه کرده و همگی این امور مقدمه‌ای برای عمل به قرآن کریم باشند.

انتهای پیام
captcha