فعالیت ۵۰ دارالقرآن در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3956461
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

فعالیت ۵۰ دارالقرآن در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵۰ دارالقرآن در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: ۲۳۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف قرآنی در این دارالقرآن‌ها در حال آموزش هستند.

فعالیت ۵۰ دارالقرآن در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 9 اسفندماه در دیدار با امام جمعه تبریز به مناسبت بزرگداشت هفته امور تربیتی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، گفت: ۳۲۰۰ نفر در حوزه پرورشی آموزش و پرورش در استان فعالیت دارند.

وی افزود: با راهنمایی‌های نماینده ولی‌فقیه در استان در حوزه تعلیم و تربیت، تربیت عملی به خصوص برای دانش آموزان در سبک، دیدگاه و رویکرد جدید، در بدنه آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

پاشایی ادامه داد: با وجود ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان، ۵۰ دارالقرآن به ۲۳۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت و.‌.. خدمات داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی افزود: در نهضت نمازخانه سازی ۱۶۰ هزار نمازخانه ساخته شده است و ۲۲ باب نمازخانه نیز در حال تکمیل است و تفاهم نامه ۲۵ باب نمازخانه نیز آماده است.

وی ادامه داد: اعزام مبلغان به مدارس، فعالیت‌های تشکل‌های درون سازمان مثل سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی که با اعزام سالیانه ۲۵ هزار نفر در قالب راهیان نور، اقدامات بسیاری برای گام دوم انقلاب کمک‌های مؤمنانه و... از جمله این فعالیت‌هاست که در سطح کشور یکی از حوزه‌های پیشتاز هستیم.

پاشایی گفت: در راستای آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در سطح استان ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی و ۴۰ مرکز مشاوره فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اول اسفندماه سال گذشته مدارس حضوری نیست، ادامه داد: در کنار مدافعان سلامت، مجاهدان آموزش نیز حضور یافتند تا هیچ دانش‌آموزی از آموزش جدا نماند و در این خصوص کارهای ابتکاری چون حضور یاریگران آموزشی که توسط ۱۶۵۰ نفر از همکاران به‌صورت کاملاً اختیاری در روستاها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha