حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت است
کد خبر: 3957178
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت مسئله‌شناسی در عصر حاضر، مهم‌ترین راهبرد امروز را حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت امروز ماست و به این امر در این ایام که به انتخابات نزدیک می‌شویم بیش از گذشته نیازمندیم.

مهم‌ترین راهبرد امروز حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، امروز، 12 اسفندماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه تبریز با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس بسیج، بیان کرد: امام خمینی(ره) پدیده انسانی قرن بودند که هنرهای مختلفی داشتند، یکی از هنرهای امام نهادسازی بود و نهاد بسیار ارزشمند بسیج یکی از ثمرات وجودی ایشان است که امروز کشور از خدمات ارزنده این شجره طیبه در تمامی عرصه‌ها بهره‌مند است.

وی افزود: در کنار همه ویژگی‌های بارز امام راحل، ایشان مسئله‌شناس بودند و هنر این را داشتند که تمام جریان‌ها را در راستای حل مسئله اصلی بسیج کنند، همان‌گونه که قبل از انقلاب تمام جریانات را علی‌رغم همه اختلافات‌شان در مبارزه با رژیم طاغوت که راهبرد اصلی ایشان بود همراه خود کرده بودند.

انوری در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله‌شناسی در عصر حاضر، مهم‌ترین راهبرد امروز را حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: حفظ و تقویت جبهه انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت امروز ماست و به این امر در این ایام که به انتخابات نزدیک می‌شویم بیش از گذشته نیازمندیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز ادامه داد: شرط لازم برای حل این مسئله، تبیین مرزهای جبهه انقلاب اسلامی است که با تبیین مرزهای جبهه حق از دیدگاه قرآن عملی است؛ باید مرزهای انقلابی‌گری را توسعه بدهیم، ما باید تلاش کنیم دایره جبهه انقلاب اسلامی را وسعت ببخشیم.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی‌های جبهه حق از منظر قرآن کریم تصریح کرد: اولین گروه در جبهه حق، مؤمنان مجاهد و سرآمد آنان رهبر فرزانه انقلاب و امثال شهید سردار سلیمانی‌ها هستند که جلودار حرکت جبهه انقلاب هستند.

انوری ادامه داد: گروه دیگر، مؤمنان قاعدین هستند که به مسائل اسلام و انقلاب، نگرش حداقلی دارند و امکان نفوذ دشمن در میان این گروه زیاد است؛ این طیف حتماً در جبهه انقلاب قرار دارند و باید از آنها مراقبت کنیم تا مبادا به دیگران گرایش پیدا کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، گروه دیگر جبهه حق را مؤمنان دارای ضعف فکری برشمرد و افزود: این گروه از مؤمنان نیازمند توانمندسازی در عرصه‌های مختلف هستند که این وظیفه نخبگان و دلسوزان عرصه‌های فکری و دانشگاهی است.

وی افزود: عده‌ای دیگر، افراد شاکی هستند که انقلاب را قبول دارند اما به خاطر عملکرد غلط برخی مسئولان در دلشان شک افتاده است و گلایه‌های شدیدی دارند، این افراد را نمی‌توانیم از دایره انقلاب حذف کنیم بلکه باید با ارتباط صحیح و رفع شبهه جذب‌شان کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر جذب حداکثری، تصریح کرد: ما نباید همه را با شخص رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی مقایسه کنیم و اگر کمی تفاوت احساس کردیم در مقابل خود بدانیم، آنگاه چیزی در دایره انقلاب برایمان نمی‌ماند، ما باید دایره انقلاب را گسترش دهیم.

وی افزود: البته در جبهه مقابل جریان نفاق و ضد انقلاب را داریم که راهبرد قرآنی در مقابل آنها عفو و مداراست تا زماتی که بر علیه منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی اقدام عملی نکنند.

انوری در پایان با اشاره به انتخابات پیشرو تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با یک نگاه وسیعی به دولت جوان حزب‌اللهی اشاره می‌کنند ما نباید نگاه ایشان را ضیق کنیم، توجه به اصل جمهوریت در انتخابات بسیار مهم است و این اصل با گسترش دایره انقلاب محقق خواهد شد.

در این مراسم جعفر رازقی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم طبیعی، به‌عنوان مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه تبریز معرفی و از خدمات هشت ساله جلیل شفق قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha