۲۰ اسفندماه؛ زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3957231
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

۲۰ اسفندماه؛ زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در آذربایجان‌شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند به مدت هفت روز انجام می‌شود، افزود: طبق قانون انتخابات، همه داوطلبان برای تکمیل ثبت‌نام باید به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و فرمانداران باید شیوه نامه های بهداشتی را پیش‌بینی کنند.

۲۰ اسفندماه؛ زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در شیراز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیار راستگو، رئیس ستاد انتخابات استان،  امروز، ۱۲ اسفندماه در ارتباط تصویری با فرمانداران با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه به مدت هفت روز انجام می‌شود، افزود: طبق قانون انتخابات، همه داوطلبان برای تکمیل ثبت‌نام باید به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و فرمانداران باید شیوه نامه های بهداشتی را پیش‌بینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط خاص و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، وزارت کشور، پیش‌ثبت‌نام از طریق سامانه الکترونیکی و دفاتر پیشخوان را پیش‌بینی کرده است و تکمیل ثبت‌نام تنها با مراجعه حضوری به فرمانداری امکان‌پذیر خواهد بود.

راستگو، بر اهتمام جدی فرمانداران برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل‌های ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها تأکید کرد و گفت: فرمانداران با همکاری شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها، امکانات و اقلام بهداشتی لازم را در محل‌های ثبت‌نام قرار داده و بر رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت جدی نظارت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به تشکیل هیأت‌های اجرایی انتخابات در روزهای آینده، گفت: هیأت‌های اجرایی مهم‌ترین رکن برگزاری انتخابات هستند و همراهی این هیأت‌ها با فرمانداران در روند برگزاری انتخابات تأثیر مستقیم دارد.

وی همچنین بر دقت نظر فرمانداران در انتخاب معتمدان هیأت‌های اجرایی، شناسایی و انتخاب به‌موقع نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رأی و هماهنگی و تعامل با هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها تأکید کرد.

راستگو، با بیان اینکه ستاد انتخابات استان، مسئولیت هماهنگی و پشتیبانی دارد، افزود: بر اساس قانون، فرمانداران و بخشداران مسئول برگزاری انتخابات هستند و نباید اجازه دهند از امکانات دولت و دستگاه‌های اجرایی، له یا علیه داوطلبان انتخابات استفاده شود.

انتهای پیام
captcha