حنای جنگ‌هراسی رنگ باخته است / رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال
کد خبر: 3957710
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
امام‎جمعه تبریز:

حنای جنگ‌هراسی رنگ باخته است / رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تاریخ مصرف سیاست برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است، گفت: پویش فشار حداکثری ته‌نشین و آثار آن کمرنگ شده و حنای جنگ‎هراسی رنگ باخته است.

حنای جنگ هراسی رنگ باخته است / .رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‎جمعه تبریز، 15 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه تاریخ مصرف سیاست برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است، گفت: پویش فشار حداکثری ته نشین و آثار آن کمرنگ شده و حنای جنگ‌هراسی رنگ باخته است.

وی با اشاره به جریان شکار کشتی تجاری صهیونیست‌ها در بامداد روز جمعه، اظهار کرد: این کشتی که مورد هدف یک عامل ناشناخته قرار گرفته بود، امکان حمل چندصد خودرو را داشت و در پوشش کشتی یک شرکت انگلیسی به مقصد سنگاپور حرکت می‌کرد.

آل‌هاشم گفت: چند ساعت پس از انفجار شدید که حفره‌های عمیقی را در این کشتی مجهز به تجهیزات نظامی بر جای گذاشت، مرکز عملیاتی تجارت دریایی انگلیس مدعی شد که کشتی آن‌ها در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفته اما بعد فاش شد که کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

خطیب جمعه تبریز در تحلیل حمله به کشتی رژیم صهیونیستی ادامه داد: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست نیروهای مقاومت و در مقابله و انتقام از تجاوزها و گستاخی‌‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر انجام شده که با این تحلیل دشمنان باید بدانند که دست گروه‌های مقاومت در تمامی نقاط منطقه باز است‌ و امکان این امر وجود دارد.

وی یادآور شد: گروهی نیز می‌گویند که این اقدام نوعی خودزنی رژیم صهیونیستی است که با الگوگیری از سناریوی آمریکایی جریان ۱۱ سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو انجام شده است و با این امر می‌خواهند تا با یک تیر چند نشان را مورد هدف قرار دهند.

آل‌هاشم گفت: با این اقدام در گام اول می‌خواهند که ایران را به اقدام خرابکارانه در جوامع بین‌المللی متهم و از سوی دیگر محفلی برای تشدید و تداوم اقدامات خود در منطقه پیدا کنند.

امام جمعه تبریز افزود: اگر این کشتی هدف تیر جبهه مقاومت بوده که یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست‌ها است و اگر خودزنی بوده حکایت از درماندگی این رژیم دارد یعنی نشان می‌دهد که این رژیم در شرایطی قرار دارد که برای برون رفت از آن حاضر است تا خط‌ قرمز خود را بعد از ۷۰ سال زیرپا بگذارد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «اثری از رژیم صهیونیستی بعد از ۲۵ سال نخواهد ماند» اظهار کرد: هم‌اکنون می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال است.

وی با اشاره به حملات اخیر به عراق و سوریه، گفت: شاید این دومین بار است که با دستور مستقیم و علنی آمریکا حمله به مناطقی از عراق و سوریه انجام می‌شود و باید مشخص شود که «بایدن» از دستور مستقیم حمله به مقر منصوب به ایرانیان چه اهدافی را دنبال می‌کند و وی و حامیان منطقه‌ای باید بدانند که این گونه حملات کور و نقطه‌ای چندان تأثیر راهبردی در معادلات غرب آسیا و محور مقاومت به خصوص ایران ندارد.

آل‌هاشم ادامه داد: منطقه پس از شهادت سرداران مقاومت، دستخوش تغییرات جدی بوده و اکنون موضوع انتقام سخت در سطح اخراج آمریکا از منطقه نه فقط در عراق و بلکه در مناطق دیگر مورد مطالبه است.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برخلاف تصور آمریکا، حشدالشعبی قدرتمندترین نیروی مردمی در عراق است و حمله به این‌ مقر نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر مقاومت عراق و شعله ورشدن خشم جوانان انقلابی عراق ندارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن، گفت: موضوع انتخابات پرشور و انتخاب فرد اصلح از جمله موارد مهمی بود که ایشان به آن اشاره کردند و در این خصوص توجه جدی به برنامه گفتمانی ۱۴۰۰ و تبیین شاخص‌ها و معیارهای دولت اسلامی و کارآمد حزب اللهی، اخلاق در انتخابات و انتخابات شوراها لازم است.

آل‌هاشم با بیان اینکه برنامه‌های راهبردی ۱۴۰۰ موجب تقویت روحیه انقلابی جامعه و جوانان می‌شود، افزود: هدف اصلی از پرشور شدن انتخابات باید تقویت روحیه انقلابی جامعه باشد و این امر تنها با امیدآفرینی در جامعه، تبیین عملکرد نظام اسلامی، ترویج اعتماد به نفس ملی، مبارزه با روحیه بی تفاوتی، تبیین مشارکت حداکثری در سایه تقویت همدلی اجتماعی، ترویج لزوم انتخاب اصلح و باورمندی جوانان مومن و انقلابی محقق می شود.

امام‌جمعه تبریز متذکر شد: هر کجا که به جوانان اعتماد کردیم، موفق شدیم و این جوانان هستند که پس از انقلاب در تمامی عرصه‌ها وارد شدند و فداکاری‌های خود را نشان دادند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد نورانی شدن شهید باکری در هفته جاری، گفت: در راستای یادآوری و بزرگداشت نام و یاد این شهید بزرگ، مراسمی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که بنانهادن روز راهیان نور، حرکت بسیار خوبی است، گفت: این روز راهی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است که متاسفانه به خاطر وضعیت کرونایی اردوهای راهیان نور امسال هم متوقف شده است.

آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری، تأکید کرد: در روزهایی که به عید نزدیک می‌شویم، باید هر چه که در توان داریم را با تکریم و احترام همانند سال‌های گذشته به نیازمندان و فقرا ببخشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری نیز گفت: پیش از درختکاری، مسئله جلوگیری از تخریب درختان هم امری مهم است و باید در این راستا تلاش کرد. در درختکاری هم مواظبت پس از کاشت مهم بوده و باید شهرداری در هرس درختان دقت بیشتری داشته باشد تا با هرس بوته‌های اضافی درختان مانع از هدررفت منابع آبی شویم.

وی با بیان اینکه درختکاری ارزش بالایی دارد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که هر مسلمانی که یک بذر یا یک درخت بکارد و از حاصل این بذر، درخت و یا نهال یک پرنده و انسانی استفاده کند، برای آن فرد صدقه حساب می‌شود. برخی روایات هم داریم که اگر مؤمنی از میوه و سایه درخت کاشته شده، استفاده کند، ثواب برای صاحب درخت دارد.

امام‌جمعه تبریز گفت: درخت و گیاه مظهر حیات و زندگی است. موجودی زنده و زندگی بخش است و فضا را برای انسان و حیوان قابل زندگی می‌کند. در معارف اسلامی هم احترام خاصی به منابع طبیعی و محیط زیست آمده و به شدت نسبت به اسراف نهی شده است.

انتهای پیام
captcha