سند تحول بنیادین مبنای همه تحولات آموزش و پرورش است
کد خبر: 3958411
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

سند تحول بنیادین مبنای همه تحولات آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای همه تحولات در آموزش و پرورش است، گفت: این سند براى سمت و سو دادن به این نظام و تربیت دانش‌آموزان خلاق و جامعه پذیر و آینده ساز است.

سند تحول بنیادین مبنای همه تحولات آموزش و پرورش استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز، 18 اسفندماه، در نشست با دانش‌آموزان منتخب استان آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه خلاقیت، نوآورى و ظرفیت‌های ذهنی انسان‌ها در تغییرات بروز می دهد، گفت: با آمدن ویروس کرونا ما در معرض یک تغییر بزرگ جهانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا همه مناسبات جمعی را تحت تاثیر قرار داده و به آموزش یک ضربه اساسی زده است، افزود: تلاش ما این است که جلوی افت آموزش و پرورش را در تاثیرپذیری از شرایط شیوع کرونا بگیریم.

حاجی میرزایی، با بیان اینکه این فضا در کنار همه تهدیداتی که داشته، فرصت‌های طلایی نیز دارد، یادآور شد: ما باید در عرصه فضای مجازی خودمان را تقویت کنیم چرا که آینده در این فضا اتفاق می‌افتد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش تعادل‌های جدیدی که بعد از کرونا شکل می‌گیرد باید با کیفیت مطلوب و برنامه ریزی انجام شده توسط ما شکل بگیرد.

وی ادامه داد: نگرش ما به مقوله تعلیم و تربیت باید تغییر کند ما در آموزش با انباشت اطلاعات مواجه بودیم که در حال تغییر آن هستیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای همه تحولات در آموزش و پرورش است، گفت: این سند براى سمت و سو دادن به این نظام و تربیت دانش‌آموزان خلاق و جامعه پذیر و آینده ساز است.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه همه مفاهیم درسی ذیل تربیت است، گفت: هر مدرسه کانونى است برای فهمیدن ، هر درس موضوع یک سنجش است.

وی با بیان اینکه نقش معلم قابل کاهش و حذف کردن نیست، اظهار کرد: شاد و تلویزیون ابزارهای دست معلم است و ما در آموزش و پرورش سامانه‌های زیادی داریم که در حال تجمیع آنها در یک سامانه جامع هستیم.

انتهای پیام
captcha