۲۱۰۰ زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدند
کد خبر: 3958420
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

۲۱۰۰ زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح شفا در زندان‌ها خبر داد و گفت: ۲۱۰۰ زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدند.

۲۱۰۰ زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، موسی خلیل‌الهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، امروز، 18 اسفندماه، با اشاره به استقبال خوب زندانیان از طرح شفا «قرآن خواندن و حفظ قرآن توسط زندانیان» اظهار کرد: خوشبختانه اجرای طرح شفا در کاهش تخلفات زندانیان و در بهبودی آنان تأثیر بسزایی داشته و با توجه به استقبال خوب زندانیان، اجرای این طرح ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه مجموعه دستگاه قضائی اصلاح مجرمین بوده و عمده این مسئله بر عهده زندان‌هاست، افزود: هدف اصلی از زندانی کردن افراد، بازسازگاری اجتماعی زندانیان بوده و در این خصوص باید فضای امنی برای زندانیان فراهم شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

خلیل الهی، خاطرنشان کرد: طرح قرآنی «شفا» از سال ۹۲ تاکنون در زندان مرکزی تبریز در حال اجرا بوده و از جمله طرح‌های موفق کشوری است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از زندانیان زندان مرکزی تبریز در طرح «شفا» فعالیت داشته و شامل حافظان قرآن از یک سوره و یک جز تا حافظ کل قرآن را می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع اشتغال و تأثیر حرفه آموزی بر زندانیان، ادامه داد: بعضی از زندانیان به دلیل عدم داشتن شغل و درآمد مرتکب جرم شده‌اند، از این رو اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان از چند لحاظ دارای اهمیت بوده و در کنار پر کردن اوقات فراغت آنان، منبع درآمدی برای زندانیان می‌شود.

انتهای پیام
captcha