دولت برای حل مشکل گرانی اقدام عملی کند
کد خبر: 3959196
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

دولت برای حل مشکل گرانی اقدام عملی کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای مهار تورم و گرانی اقدام عملی کنند.

دولت برای حل مشکل گرانی اقدام عملی کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 22 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به ابراز نگرانی رهبر انقلاب از وضعیت معیشتی مردم در روز درختکاری گفت: بعد از انتقاد و نگرانی رهبری از گرانی‌های لجام گسیخته، مسئولان دولت در طول هفته گذشته مدعی شدند که باید مشکل گرانی و تورم حل شود، اما چه کسی غیر از شما باید این مشکل را حل کند؟

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان از تورم و گرانی نگران و ناراحت هستند و بعد از هشدار مقام عظمای ولایت، مسئولان دولت، وزارتخانه‌ها و نمایندگان مجلس همه احساس نگرانی کردند، خوب این چه فایده‌ای دارد؟ مسئولان اجرایی برای رفع نگرانی مردم در آستانه سال جدید باید اقدام عملی و تلاش موثر انجام دهند.

آل‌هاشم تصریح کرد: متأسفانه مشکل اصلی مردم در تهیه کالا‌های اساسی در سایه نبود همکاری و تعامل بین وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی است و گرنه چه بر سر مرغ آمده است که برای مردم مصیبت شده است؟ چه بر سر روغن نباتی آمده است که به خاطر یک حلب روغن نباتی دنیا را به هم می‌زنند؟ الحمدالله در کشور ما این همه نعمت فراوان است، مگر مشکل کمبود مرغ داریم؟ اصلا مشکل کمبود نداریم اشکال فقط در نظارت دستگاه‌های نظارتی و سوءمدیریت‌های دولت است. آقایان ستاد تنظیم بازار، دستگاه‌های نظارتی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی کجا هستید؟ مردم در آستانه عید می‌خواهند روغن، مرغ و میوه تهیه کنند این چه وضعی است درست کردید؟

امام جمعه تبریز اظهار کرد: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند وگرنه شعار به درد مردم نمی خورد.

وی در ادامه خطبه‌ها در خصوص چاپ یک تمبر توسط حکومت خودمختار بارزانی علیه تمامیت ارضی ایران در حاشیه بازدید اخیر پاپ از اقلیم کردستان عراق، گفت: این تمبر که تمامی استان آذربایجان‌غربی و بخشی از آذربایجان‌شرقی را به عنوان منطقه کردستان بزرگ معرفی کرده است، یک تمبر ساده نیست بلکه موجب ایجاد ذهنیتی از یک موجودیت جعلی خواهد شد که به جهانیان اعلام می‌کند، بخشی از کردستان در اشغال ایران است.

آل‌هاشم افزود: سکوت در مقابل پناه دادن به تروریست‌ها در اقلیم کردستان، این نتیجه‌ را داشته که اکنون آن‌ها چشم طمع به تمامیت ارضی ایران عزیز را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عملکرد خبرگزاری‌های داخلی در انتشار خبر این تمبر با عنوان این‌که کردستان عراق به مناسبت ورود پاپ به این اقلیم، تمبر یادبود چاپ کرده است، گفت: در این راستا مردم قهرمان تبریز و آذربایجان از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهند که جلوی این اهانت آشکار را با جدیت بگیرند و این مسئله را پیگیر باشند.

وی با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت خارجه کشور در خصوص این مسئله، افزود: ما از سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم اما این صحبت‌ها کافی نیست و باید اقداماتی محکم جهت جلوگیری از این کار انجام بگیرد.

آل‌هاشم در ادامه مواضع حکیمانه آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار با پاپ را مایه عزت اسلام دانست و اظهار کرد: تاکیدات و هوشمندی ایشان در این دیدار واقعاً تحسین برانگیز بوده و مواضع حکیمانه این مرجع عالیقدر مایه عزت اسلام است. تاکید ایشان بر مسائل بین‌المللی از جمله اشغالی خواندن قدس شریف، خط بطلانی بر توطئه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بود.

خطیب جمعه تبریز در پایان گفت: حافظه تاریخی تشیع به ویژه حوزه علمیه نجف همواره شاهد رهبران بصیر و هوشمندی بوده و هست، که در مقاطع مختلف تاریخ به خوبی درخشیده‌اند.‌ مقام معظم رهبری نیز در سال‌های گذشته فرمودند که آیت‌الله سیستانی در نجف می‌درخشند.

انتهای پیام
captcha