افتتاح «هنرسرای حیدربابا» در تبریز
کد خبر: 3959696
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

افتتاح «هنرسرای حیدربابا» در تبریز

موزه آثار مجسمه سازی استاد احد حسینی با نام «هنرسرای حیدربابا» با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در مجاورت مقبره الشعرای تبریز افتتاح شد.

افتتاح «هنرسرای حیدربابا» در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، موزه آثار مجسمه سازی استاد احد حسینی با نام «هنرسرای حیدربابا» امروز، 24 اسفندماه با حضور محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در مجاورت مقبره الشعرای تبریز افتتاح شد.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: تبریز در هر عرصه‌ای از جمله معماری، شعر، نگارگری، سیاست و تجارت دارای مکتب و سبک خاصی است که باید این سبک‌ها احیا و به نسل آینده منتقل کرد.

وی با بیان اینکه تبریز اسطوره تاریخ است، اظهار کرد: برای پیدا کردن رمز و رموز این شهر باید به سراغ هنرمندان و انسان‌های بزرگ این شهر رفت تا قابلیت‌های منطقه را کشف و به نمایش گذاشت.

پورمحمدی، با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر برای تعالی فکری جامعه، گفت: تبریز، آذربایجان و ایران دارای هنرمندان و انسان‌هایی بزرگی در عرصه‌های مختلف از جمله شعر، ادب و هنر است که باید به آنها فخر کرد و از وجود آنها و آثار به یادگار مانده از آن ها بهره برد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آثار به نمایش گذاشته استاد «احد حسینی» در هنرسرای حیدربابا، ادامه داد: آثار به نمایش گذاشته شده این استاد در این هنرسرا نشان دهنده تلخی و شیرینی زندگی و فرهنگ این شهر است.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید شهری به تمامی حوزه‌های شهری مانند فرهنگی، هنری و علمی توجه شده است، گفت: این پروژه نمونه‌ای از فعالیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگی و هنری بوده و در آینده نزدیک موزه‌های کاریکاتور، صدا و صنعت در این شهر راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌های میراثی افزود: احیای خانه کلکته چی، توسعه خانه ستارخان و پارک باغشمال از جمله این اقدامات است.

شهین باهر، اظهار کرد: عملیات اجرایی احیای عمارت باغشمال نیز آغاز شده است و پس از احیای آن این محل به پارک هنر تبدیل شده و در اختیار مجسمه سازان، اهالی هنر تئاتر، هنرمندان نقاش و سایر هنرمندان قرار می گیرد.

استاد احد حسینی، مجسمه ساز تبریزی نیز در این مراسم گفت: این موزه شاید اولین و بزرگترین موزه انفرادی در رشته مجسمه سازی در خاورمیانه در زمینه حجم آثار و آموزشی بودن آن است.

وی با اشاره به اینکه هنرسرای حیدربابا دارای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع است، افزود: در این هنرسرا ۲۵۰ اثر به نمایش گذاشته شده که از جمله شامل ۲۵ اثر مدرن، ۲۰ اثر فولکلور، ۱۴ اثر ترکیبی و ۲۰ اثر از شعرای آذربایجان است.

حسینی، با بیان اینکه تلاش می‌شود با ارتقای این موزه، آن را به اولین موزه آموزشی دنیا تبدیل کرد، اظهار کرد: این مجسمه‌ها زندگی بشری را روایت می‌کنند و در آنها بدبختی‌های بشری برای آگاه سازی انسان‌ها و زیبایی‌های زندگی به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام
captcha