از پایان ماراتن مناظرات دانشجویی تا دستور رهبر انقلاب به بسیجیان
کد خبر: 3960480
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
بر خط جامعه /

از پایان ماراتن مناظرات دانشجویی تا دستور رهبر انقلاب به بسیجیان

سرویس اجتماعی ایکنا در هفته گذشته اخبار خود را با معرفی تیم برنده نهمین دوره مسابقات ملی مناظره، آغاز کرد و در ادامه اخباری در رابطه با دست‌آورد‌های جهاد دانشگاهی، حج، جشنواره وقف، پوشاک مدارس و .. منتشر کرد.

پنجشنبه ///از پایان ماراتن مناظرات دانشجویی تا جزئیات جشنواره وقفبه گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری، اخبار هفته گذشته خود را با معرفی تیم برنده نهمین دوره مسابقات ملی مناظره، آغاز کرد و در ادامه اخباری در رابطه با دست‌آورد‌های جهاد دانشگاهی، حج، جشنواره وقف، پوشاک مدارس و .. منتشر کرد.
 

نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان
 
مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران و معرفی تیم برگزیده این دوره، از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، شنبه ۲۳ اسفندماه با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی و رئیس شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران و عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

طیبی در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: اگر برنامه پیشرفت کشور‌ها را مطالعه کنیم، آن کشور‌هایی توانسته‌اند به پیشرفت برسند که نخبگان آن‌ها بر سر مصالح ملی کشورشان به توافق رسیده‌اند. توافقی که حاصل گفت‌وگو‌ها و بحث‌های علمی است و همه برای تصمیم به انتخاب یک راه در اداره کشورشان به اجماع رسیده، اقتصاد را مبنا قرار داده، اصول خود را حفظ کرده و به پیشرفت رسیده‌اند. اما کشور ما از نداشتن اجماع در طول تاریخ آسیب‌های زیادی دیده و در برهه‌های تاریخی گوناگون، قدرت پیشرفت را از دست داده است.

علی منتظری نیز طی سخنانی اظهار کرد: گزاره‌هایی که در مسابقات مناظره دانشجویان، انتخاب و طرح می‌شود، موافقت‌ها و مخالفت‌ها درباره آن‌ها و نظرات داوران، به معنای تأیید محتوای گزاره‌ها از سوی هیئت داوران نیست، اگر چه بی‌تأثیر نیست، اما آنچه به رأی گذاشته می‌شود توانایی گروه‌ها در استدلال، احترام به رقیب، آداب سخن گفتن، رعایت وقت و ... است.

در پایان این مراسم، نتیجه مسابقه نهایی مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که بر سر گزاره «در صورتی که رفع تحریم‌ها مستلزم مذاکره درباره سیاست‌های دفاعی و موشکی باشد، باید مذاکره کرد» و با مشارکت دو تیم آرمان (موافق گزاره) و فکرت (مخالف گزاره) برگزار شد، از سوی مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اعلام شد. بر این اساس، تیم آرمان، گروه موافق گزاره فوق از دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی از سوی هیئت داوران، به عنوان برنده نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران شناخته و موفق شد نشان خواجه‌نصیر را دریافت کند.

افزایش همکاری بنیاد شهید و وزارت ورزش

در مراسم بزرگداشت روز شهید و تجلیل از ایثارگران وزارت ورزش و جوانان که روز ۲۳ اسفندماه برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین این وزارتخانه و بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید و رئیس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدا، شال خادم الشهدا را به وزیر ورزش و جوانان اهدا کرد.

اعلام جزئیات هفتمین جشنواره «وقف؛ چشمه همیشه جاری»

حجت‌الاسلام عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشریح جزئیات هفتمین جشنواره «وقف؛ چشمه همیشه جاری» از ارسال ۶۴۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره تا به امروز ۲۴ اسفندماه خبر داد.

بانوان توانمند کاندید انتخابات شورا‌های شهر و روستا شوند

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ضمن دعوت از بانوان برای کاندید شدن در انتخابات شهر و روستا، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه متعالی داشته باشیم باید نگاه، مدیریت و توان زنان و توجه به بحث عدالت جنسیتی را مدنظر قرار دهیم.

اراده سازمان تبلیغات در تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با تهاجم فرهنگی

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مجموعه‌های فرهنگی هنوز شناخته نشده‌اند و عزم و اراده سازمان تبلیغات اسلامی در این است که این مجموعه‌ها را معرفی کند تا جامعه از ظرفیت آن‌ها بیشتر بهره‌مند شود و یک جبهه واحد را برای مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل دهد.

ضرورت بازنگری در پوشاک مدارس

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه آموزشی میان انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی امروز ۲۳ اسفندماه در راستای تقویت و ارتقای سطح توانمندی‌های علمی، عملی و مهارتی مرتبط با موضوع لباس فرم دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور مرضیه گرد، رئیس دانشکده، حمید یوسفی، مدیرعامل انجمن و هیئت همراه طرفین تفاهم‌نامه برگزار شد.

یوسفی مدیرعامل انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران در این مراسم با تأکید بر استفاده از ظرفیت طراحان لباس گفت: باید با بازنگری در این حوزه مانع از ورود آسیب‌های بیشتر به دانش‌آموزان از مسیر لباس فرم مدرسه شویم.

بایسته‌های تقویت تفکر انتقادی اخلاقی

مهدی رحیمی، پژوهشگر فلسفه، ضمن برشمردن بایسته‌های تقویت تفکر انتقادی اخلاقی اظهار کرد: نمی‌توانیم نظام آموزشی را تغییر دهیم، چون برعهده ارگان‌های حاکمیتی است و زور ما نمی‌رسد، اما در حوزه فرهنگ یک راه داریم که کنار بسته حافظه‌محوری در مدارس، یک مکمل تفکرمحوری اضافه شود.

۱۷ هزار مجموعه فرهنگی تحت حمایت بنیاد علوی است

محسن منصوری مدیرعامل بنیاد علوی اعلام کرد: امروز ۱۷ هزار مجموعه فرهنگی با تعریف عام تحت حمایت بنیاد علوی هستند و مأموریت این بنیاد تثبیت و حمایت از مجموعه‌های فرهنگی است.

احتمال دارد حج همانند شرایط عادی برگزار نشود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه احتمال دارد حج همانند شرایط عادی برگزار نشود، گفت: شیوه برگزاری مناسک حج در شرایط اضطرار برای زائران اهل تشیع و تسنن باید تهیه شود.

ارتباط تشکل‌های فرهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی از طریق «کمیته عالی یاری»

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تشکل‌های فرهنگی حاضر در همایش هوای نو پیشنهاد داد تا با تشکیل «کمیته عالی یاری» با شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط باشند و دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در این کمیته مطرح کنند.

مهم‌ترین اقدام جهاددانشگاهی در سال ۱۴۰۰

سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی درباره مهمترین اقدام و برنامه این نهاد در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به توسعه حمل و نقل مترو در سراسر کشور و تعداد بسیار زیادی واگن که در تهران و سایر کلان شهر‌ها نیاز است، تولید قطار ملی با ظرفیت ایجاد اشتغال ۲۵ هزار شغل به صورت مستقیم را در سال جدید شاهد خواهیم بود.

آموزش قرآن بیش از بودجه به ابتکار و خلاقیت نیاز دارد

حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نکته مهم در موضوع آموزش قرآن بودجه نیست بلکه عواملی مانند ابتکار و خلاقیت است، گفت: برای مثال مقام معظم رهبری چند سال پیش مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن را داشتند که تاکنون عملیاتی نشده است. به منصه ظهور رسیدن فرمایشات رهبری در مورد حفاظ قرآن احتیاج به ابتکار و طرحی خلاقانه دارد.

پای درس ولایت‌مداری امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، مدیرگروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ضمن تشریح سیره اجتماعی امام حسین (ع) قبل از واقعه عاشورا، گفت: رفتار آن حضرت در رفع نیاز‌های مردم درسی است برای مسئولان و متمولان که مراقب باشند این نعمت را از دست ندهند.

دستور رهبر انقلاب به بسیجیان

حجت‌‎الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات بسیجیان در امر کمک‌های مؤمنانه نقل به مضمون فرمودند که این مسئله با قدرت پیگیری شود و تلاش شود در ایام عید نوروز سختی مردم کمتر شود.
انتهای پیام
captcha