جمهوری اسلامی به تمدن اسلامی مد نظر رهبری تبدیل خواهد شد
کد خبر: 3962107
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

جمهوری اسلامی به تمدن اسلامی مد نظر رهبری تبدیل خواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امید است امسال به شکوفایی تولید مد نظر رهبری برسیم، گفت: ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران است و باید نام امام راحل که موسس این انقلاب است را گرامی و زتده بداریم زیرا این جمهوری اسلامی در آینده به تمدن اسلامی مد نظر رهبری تبدیل خواهد شد.

جمهوری اسلامی به به تمدن اسلامی مد نظر رهبری تبدیل خواهد شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 13 فروردین‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات تحرکات تبلیغاتی افزایش می‌یابد و برادران و خواهرانی که داوطلب انتخابات شوراها شده‌اند باید به جای نفی و تخریب همدیگر، خود را برای مردم اثبات و معرفی کنند.

وی به انتخابات ریاست جمهوری هم اشاره کرد و افزود: باید مردم به دولت انقلابی و کارآمد، پرکار و پر نشاط، مردمی، خدمت‌رسان، شایسته‌سالار، تولیدگر، شجاع و توانمند وفساد ستیز رای دهند.

آل‌هاشم، با اشاره به این که «ایران قوی» یکی از کلیدواژه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزیشان بود افزود: ایشان در این زمینه تاکید کردند که باید کشورمان قوی باشد چرا که ملتی که دشمنیِ دشمنان و زیاده‌خواهیَ سلطه گران را می‌بیند، به خوبی می‌داند که راهکار و علاج مقابله با آنها، قوی ساختن خود است.

خطیب جمعه تبریز، توضیح داد: البته برخی‌ها منظور از قوی شدن را تقویت بنیه نظامی می‌دانند، اما علاوه بر آن، قدرتمندی ابعاد وسیعی از جمله اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی دارد که امید است در سال جاری در راه قوی شدن ایران اسلامی قدم‌های مثبتی را برداریم.

وی در ادامه خطبه‌ها با تبریک روز جمهوری اسلامی گفت: ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران است و باید نام امام رضوان‌الله را که موسس این انقلاب است را گرامی و زتده بداریم، زیرا جمهوری اسلامی در آینده به تمدن اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری تبدیل خواهد شد.

آل‌هاشم، روز طبیعت را گرامی داشت و افزود: امروز ۱۳ فروردین و روز طبیعت است و با اینکه مسئولان بهداشت و درمان به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا مردم را به دوری از تجمع دعوت کردند، ولی برخی‌ها فکر می‌کنند که افراد مذهبی با سیزده به در مخالفت دارند در حالی که اینگونه نیست بلکه این روز یک روز خاطره‌ها است و ما تحت هیچ شرایطی با مهربانی، طبیعت مخالفت نداریم، ولی آنچه خواسته ما است رعایت موازین شرعی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر با آلودگی‌های متفاوتی از قبیل صدای خودرو، دود، شلوغی روبه رو هستیم و ۱۳ فروردین بهانه‌ای برای دیدن طبیعت است، گفت: از این‌رو باید طبیعت را عزیز شمرد و بندگان خداوند باید همیشه مراقب طبیعت باشند و هیچ کسی حق آسیب رساندن به طبیعت را ندارد.

وی اضافه کرد: امید است در این روز‌های کرونایی به توصیه‌های بهداشت و درمان توجه کنیم و اگر چه پارک‌هایی که در شهرها وجود دارد باید بسته شوند، ولی در مقابل مرز‌های کشور به خارج باز است و من مانده‌ام چه رمز و رموزی در این موضوع است و حتما مسئولان ذیربط توجیهی برای این کار دارند و شاید در خارج از کشور کرونا نیست.

خطیب نماز جمعه تبریز تذکر داد: اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنیم وضع بدتر می‌شود و نباید اجازه بدهیم که موج کرونا عزیزان را از ما بگیرد. اثبات خود به جای تخریب دیگران در انتخابات شوراها

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه کتاب مونس انسان است و امروز روز جهانی کتاب کودک است، تصریح کرد: آموزش و پرورش، کانون‌های پرورشی، مساجد و والدین نقش زیادی در این موضوعات دارد تا در تربیت و پرورش کودکان شایسته تربیت دهند.

آل‌هاشم، با اشاره به دهه آخر ماه شعبان که دهه غبار روبی مساجد است گفت: به استناد قرآن کسانی مساجد را آباد می‌کنند که ایمان به خدا دارند و زکات می‌دهند و جز خدا از هیچ کسی نمی‌ترسند و این چنین افراد جزو هدایت یافتگان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: ذکر خدا جایگاه بزرگی دارد و مراتب و درجاتی متفاوتی را شامل می‌شود به طوری که ذکر لفظی، ذکر قلبی، ذکر و یاد خدا در طول شبانه‌روز، خود را در محضر پروردگار دیدن از جمله این درجات است.

وی ادامه داد: آرامش و اطمینان گم شده انسان امروزی است که برای به دست آوردن آن همیشه آرزو به دل هستیم در حالی که این آرامش با یاد خدا به دست می‌آید.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: در هر خانه‌ای که نام خدا بیشتر یاد و ذکر خدا در آن جاری شود به دور از حضور شیطان خواهد بود و مطمئنا برکت آن خانه زیادتر خواهد شد و فرشته‌ها در آن منزل سکونت خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha