پنج شهر آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند
کد خبر: 3962283
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

پنج شهر آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در مورد آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: سراب، جلفا، شبستر میانه و هشترود در وضعیت قرمز قرار دارند.

پنج شهر آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارندعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از روند افزایشی مبتلایان به کرونا در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: متأسفانه به علت بی‌توجهی مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روزهای اخیر، آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی افزایش یافته است.

وی در مورد آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در آذربایجان‌شرقی افزود: سراب و جلفا که قبلاً در وضعیت قرمز قرار داشتند از امروز، نیز شبستر، هشترود و میانه نیز به شهرهای قرمز اضافه شدند.

درستی اضافه کرد: شهرستان‌های اهر، کلیبر، تبریز، مرند و چاراویماق نارنجی و مابقی شهرستان‌ها همگی زرد هستند و هیچ شهرستان آبی نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تأکید بر اینکه در این شرایط لازم است مردم از مسافرت و دورهمی‌ها دوری کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اظهار کرد: رنگبندی شهرستان‌ها و تعداد بیماران روز به روز در حال افزایش بوده و در صورت تداوم بی‌توجهی به توصیه‌ها آمار بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

وی در تشریح آخرین روند واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌شرقی نیز، گفت: تاکنون ۱۵ هزار دز واکسن کرونا وارد استان شده است.

درستی تأکید کرد: بیماران خاص شامل بیماران مبتلا به ام اس برای دریافت واکسن کرونا به بیمارستان الزهرا(س)، بیماران پیوندی و دیالیزی به بیمارستان امام رضا(ع) و بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی به بیمارستان سینای تبریز، مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha