برنامه‌های ملی و مذهبی به صورت نوآورانه اجرا شود
کد خبر: 3963857
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

برنامه‌های ملی و مذهبی به صورت نوآورانه اجرا شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه شیوه‌های سنتی در اجرای برنامه‌های مختلف در شرایط کنونی جامعه چندان پاسخگو نیست، گفت: بر همین اساس برنامه‌های ملی، مذهبی و تبلیغی باید نوآورانه، ابداعی و اختراعی اجرا شود.

برنامه‌های ملی و مذهبی به صورت نوآورانه اجرا شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 23 فروردین ماه، در دیدار با رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه شیوه‌های سنتی در اجرای برنامه‌های مختلف این شورا در شرایط کنونی جامعه چندان پاسخگو نیست، گفت: بر همین اساس برنامه‌های ملی، مذهبی و تبلیغی باید نوآورانه، ابداعی و اختراعی اجرا شود.

وی اظهار کرد: پیچیدگی‌های فضای مجازی در شرایط کنونی جهان و بهره‌مندی آحاد مردم از این فضا لزوم بهره‌مندی درست و منطقی از این پدیده را اجتناب ناپذیر می‌کند که البته با وجود اینکه فضای مجازی دارای تهدیدات خاص خود است اما می‌توان از این ابزار ارتباطی به بهترین شکل ممکن بهره برداری و آن را به فرصت تبدیل کرد.

آل‌هاشم با تأکید بر اینکه فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید اثرگذار باشد، ادامه داد: در جامعه کنونی آثار تبلیغات بسیار وسیع بوده و مردم پیش از آنکه اخبار مختلف را از رسانه‌های رسمی دریافت کنند، در کمترین زمان ممکن از فضای مجازی آگاه می‌شوند که اگر در چنین فضایی اثرگذاری‌های لازم وجود نداشته باشد، بسیاری از فعالیت‌ها عقیم می‌ماند.

امام جمعه تبریز، تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف را از جمله رسالت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان و اظهار کرد: چنانکه از نام این شورا مشخص است باید به عنوان نهادی هماهنگ کننده عمل کند و این هماهنگی جز با تعامل تنگاتنگ با دستگاه‌های مختلف میسر نخواهد شد.

وی توجه به خرد جمعی را از الزامات مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای اجرای درست و دقیق برنامه‌های محوله بیان کرد و گفت: با فعال سازی کمیته‌های مختلف این شورا می‌توان با نتیجه گیری‌های کلان نسبت به اجرای برنامه طبق خرد جمعی اقدام کرد.

آل‌هاشم، با اشاره به وجود شحصیت‌های برجسته در رأس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از بدو تأسیس تاکنون، یادآوری کرد: تمامی این بزرگواران تحت حمایت قاطع امام راحل و مقام رهبری بوده‌اند و در سطح استان نیز مدیریت‌های قبلی اقدامات بسیار مهم و اثرگذاری داشته‌اند که باید از آنها قدردانی کرد.

وی خطاب به رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: بهترین مدیر کسی است که اقدامات خوب و ماندگار مدیران قبلی را مطرح و از بیان نقاط ضعف آنها خودداری کند و البته درصدد رفع اشکالات مدیران قبلی نیز باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، پرهیز از ورود به جریانات سیاسی چپ و راست را از رموز موفقیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: این شورا با توجه به نوع کارکرد خود نباید به هیچ عنوان وارد این دسته بندی‌ها شود چرا که فقط خط مستقیم رهبری مسیر سعادت و پیروزی است.

وی توجه به روحیات جوانان و نوجوانان در برنامه‌های شورای هماهنگی را مهم خواند و با انتقاد از اینکه عده‌ای جوانان و نوجوانان را از مساجد دور کرده‌اند، اظهار کرد: چه ایرادی دارد کودکان و نوجوانان در مساجد حاضر شوند و حتی نظم آنجا را هم به هم بزنند، چون اگر به دنبال حضور نوجوانان و جوانان در مساجد هستیم باید آنها را باور کرده و از سنین پایین آنها را با مسجد آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این شورا، گفت: این مجموعه با کمترین تعداد کارکنان یکی از اثرگذارترین نهادهای انقلابی است.

انتهای پیام
captcha