آغاز تحقیقات اف بی آی درباره خرابکاری در مسجدی در ایالت مینه‌سوتا
کد خبر: 3967221
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

آغاز تحقیقات اف بی آی درباره خرابکاری در مسجدی در ایالت مینه‌سوتا

پلیس اف بی آی آمریکا تحقیقات درباره حادثه درج شعارهای ضد اسلامی بر روی دیوارهای یکی از مساجد ایالت مینه‌سوتای آمریکا را آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از هافینگتون پست، اف بی آی تحقیق درباره شعارهای نفرت‌آمیزی که بر روی دیوارهای مسجدی در ایالت مینه‌سوتا درج شده آغاز کرده است.

پلیس در شهر مورهد(Moorhead) در ایالت مینه‌سوتا، در واکنش به گزارش یک خرابکاری، اوایل روز یکشنبه به مسجد مرکز اسلامی مورهد فارگو اعزام شد. مأموران پلیس، شعارهایی ضد مسلمانان و نژادپرستانه را در چند نقطه از دیوارهای ساختمان این مرکز اسلامی یافتند که با اسپری نوشته شده بود. 

 شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) اعلام کرد که مسئولان مسجد به دفتر این سازمان در مینه‌سوتا گفته‌اند که خرابکاران، شعارهای نفرت‌آمیز مانند مرگ بر اسلام را با اسپری روی دیوارها نوشته‌اند و علامت نازی‌ها را ترسیم کرده و همچنین یک پنجره را شکسته‌اند.

پلیس روز یکشنبه عکس‌هایی را از دوربین‌های ساختمان مسجد منتشر کرد که یک مظنون را با ماسک اسکی تیره نشان می‌دهد. این تصاویر دلالت بر این دارد که این خرابکاری شنبه شب رخ داده است.

پلیس مورهد با کمک دفتر اف بی آی در فارگو در حال بررسی این حادثه است. مقامات این شهر بیانیه‌ای منتشر و پشتیبانی قاطع خود را از جامعه مسلمانان اعلام کردند. 

شلی کارلسون شهردار این شهر در بیانیه‌ای گفت: نفرت جایی در مورهد ندارد. مشاهده کلمات و نمادهای مخدوش کننده مرکز اسلامی از نظر ما وحشتناک است اما ما باید با مشاهده آن، میزان و عمق تأثیر این کلمات پر از نفرت را در جامعه خود بفهمیم.

جیلانی حسین، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی اسلامی CAIR شعبه مینه‌سوتا روز یکشنبه از مقامات محلی، ایالتی و فدرال خواست تا این حادثه را به عنوان یک جنایت ناشی از نفرت بررسی کنند و همه اقدامات لازم برای محاکمه مرتکبین جنایت را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha