همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3967369
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
در شش محور؛

همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) برگزار می‌شود

رئیس مجتمع آموزشی عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با اشاره به برگزاری موفق همایش بین‌المللی حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: امسال نیز همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) در قالب شش محور علمی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة امروز طی سخنانی در مسجد مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) از اهتمام مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی به برگزاری همایش بین‌المللی «حضرت حمزه (ع)» خبر داد.

وی اظهار کرد: این مجتمع آموزشی در پی تجربه موفق برگزاری همایش «حضرت خدیجه (س)»، که نتیجه آن هشت جلد کتاب بود، همایش بین‌المللی «حضرت حمزه (ع)» را در ۱۴ بهمن، مصادف با اول رجب سال جاری برگزار خواهد کرد.

رفیعی با اشاره به مهلت ارسال مقالات، بیان کرد: مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ است. محور‌های ششگانه مقالات تعیین شده و بنر و تبلیغات این محور‌ها در فضای مجازی منتشر گردیده است.

وی ضمن دعوت از همه استادان، بزرگان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان و علاقه‌مندان به مباحث تاریخی برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش، گفت: بنا بود این همایش همزمان با سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) در ۱۵ شوال برگزار شود، ولی به دلیل شیوع کرونا و شرایط پیش‌آمده، به تأخیر افتاد.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به حق حضرت حمزه (ع) به گردن مسلمانان، تصریح کرد: حضرت حمزه (ع) مقامی بس والا داشتند، به گونه‌ای پیامبر اسلام(ص) و حضرت فاطمه(س) در کنار پیکر ایشان اشک ریختند. ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نیز همواره از حضرت حمزه(ع) و حضرت جعفر(ع) به نیکی نام می‌بردند.

وی افزود: امام حسین(ع) در سخنانشان و امام سجاد(ع) در منبرشان در شام، یکی از افتخارات خود را حضرت حمزه (ع) برمی‌شمردند. براساس نامه ۲۸ نهج‌البلاغه، امام علی(ع) در نامه‌ای به معاویه، یکی از افتخارات خود را وجود حضرت حمزه(ع) عنوان می‌فرمایند و بیان می‌دارند: از ماست حمزه، بهترین و سیدالشهدا(ع).

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با بیان اینکه جا دارد از این شخصیت تقدیر شود، اظهار کرد: هنگامی که برگزاری این همایش به مقام معظم رهبری گفته شد، معظم‌له از این موضوع بسیار استقبال کردند.

وی، بار دیگر از فرهیختگان و علاقه‌مندان به مکتب اسلام دعوت کرد تا با ارسال مقالاتشان به دبیرخانه، برگزارکنندگان این همایش را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر همایش بین‌المللی «حضرت حمزه (ع)» یاری کنند.

انتهای پیام
captcha