هر منطقه تهران یک میز قرآنی دارد/ محدودیت فعالیت‌های آموزشی از میدانی به مجازی
کد خبر: 3967446
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
حجت‌الاسلام امرودی بیان کرد:

هر منطقه تهران یک میز قرآنی دارد/ محدودیت فعالیت‌های آموزشی از میدانی به مجازی

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: در حال حاضر فرهنگسرای قرآن در تمام مناطق یک میز قرآنی تشکیل داده است که دبیرخانه آن در فرهنگسرای قرآن مستقر است بنابراین جغرافیای کاری فرهنگسرا گسترده شده است.

حجت‌الاسلام میثم امرودی؛ رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهمیت بازآموزی مربیان قرآن این سازمان و روش نوینی که اتخاذ شده است، گفت: همانطور که مستحضرید با ویروس کرونا، تمامی شیوه‌های آموزشی و سبک زندگی در حال تغییر است و ناچاریم که از شیوه‌های میدانی به سمت شیوه مجازی روی آوریم.

وی ادامه داد: لازمه این امر تهیه و ایجاد بسترها و پایه‌های کاری بود تا بستری هم برای ارتقای سطح آموزش مربیان داخل مجموعه سازمان فرهنگی ـ هنری و هم برای سایر مربیان فراهم شود. سیستم شهرآموخت طراحی شد که مردم با جست‌وجوی ساده این کلمه، بتوانند سایت را پیدا و در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

امرودی اظهار کرد: اما به صورت ویژه به منظور به روزرسانی مربیان و آموزش در حوزه تخصصی خود و از سوی دیگر اینکه بتوانند در وضعیت موجود،  متربی جذب کنند و آموزش بدهند و آزمون بگیرند، دوره هایی نیز در نظر گرفته شده است. موضوع دیگر طرح «پرتوی آسمانی» است که با طبقه‌بندی نسبتا جدیدی سعی شده است تا مفاهیم آموزه‌هایی قرآنی در قالب چهار جلد کتاب آموزش داده شود.

وی بیان کرد: در فاز نخست طرح پرتوی آسمانی مربیان سازمان فرهنگی ـ هنری از این شیوه‌ها بهره‌مند می‌شوند که فراگیری این شیوه‌ها، جزو آموزش ضمن خدمت نیز محسوب می‌شود. سعی کردیم در این دورانی که اکثر فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری نسبتا تعطیل و نیمه‌تعطیل است، فعالیت‌های قرآنی این تعطیلی را نداشته باشد.

امرودی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه هیئت مدیره سازمان که در فرهنگسرای قرآن تشکیل شد، گفت: طی این جلسه مقرر شد تا بازتعریفی در مأموریت ها و مخاطبین فرهنگسرای قرآن انجام شود. فرهنگسرای قرآن یک مأموریت منطقه ای دارد که در حال انجام آن است و یک مأموریت در سطح شهر تهران دارد که در حال حاضر فرهنگسرای قرآن در تمام مناطق یک میز قرآنی تشکیل داده است که دبیرخانه آن در فرهنگسرای قرآن مستقر است. این میز قرآنی ضمن اینکه تحت نظارت هر منطقه فعالیت خود را ادامه می دهند اما از لحاظ محتوا با فرهنگسرای قرآن همراه هستند. بنابراین جغرافیای کاری فرهنگسرای قرآن گسترده شده است و تمامی مناطق شهرداری را در تهران شامل می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مخاطبین فعالیت‌های قرآنی ما تمامی شهروندان برای سنین مختلف است، افزود: حتی کمی فراتر از آن نیز اقداماتی انجام شده است به طوری که در شش روستای حاشیه شهر تهران که عمدتا در آنها کودکان کار هستند، اعزام‌هایی از سوی مناطق به منظور آموزش احکام و علوم دینی و روخوانی قرآن، انجام می‌شود و باید گفت عموما این طرح توسط نیروهای جهادی است که برای آموزش روستاها و مناطق محروم اطراف تهران می‌روند.

وی درباره هیئت اندیشه ورز قرآنی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، ادامه داد: دبیرخانه هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در فرهنگسرای قرآن مستقر است و اعضای شورای اندیشه‌ورز نیز شخصیت‌های برجسته قرآنی در حوزه های مختلف اعم از حفظ، مفاهیم، تجوید و تفسیر هستند و جغرافیایی کاری آن نیز در سطح تهران است. امور جهادی تهران و روستاهای اطراف و مناطق کم‌برخوردار اطراف شهر تهران نیز انجام می شود که مخاطبین آن از سنین مختلف و خانواده‌ها و والدین و ... هستند. همچنین دوره‌هایی در حوزه تخصصی در سطوح مقدماتی، پیشرفته و ... برگزار می‌شود. تنها مشکل این بود که بیماری کرونا ما را از حضور در بستر میدانی به بستر مجازی محدود کرده است و در حال حاضر با استفاده از بستر شهرآموخت به ارائه خدمات بهتر آموزشی اقدام می کنیم.  

انتهای پیام
captcha