رقابت 120 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن
کد خبر: 3967682
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
با پیام معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد آغاز شد؛

رقابت 120 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن

نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از ساعتی پیش با پیام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و به مدت سه روز در رشته‌ها و گروه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

آغاز رقابت 120 هزار قرآن آموز در آزمون سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت صبح امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه به صورت تمام الکترونیک و غیر حضوری در سراسر کشور آغاز شد.

قبل از شروع این آزمون که بیش از 120 هزار نفر در سه گروه و 14 رشته آزمونی در آن حضور دارند، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شروع فرایند این آزمون را اعلام کرد. پیام وی به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم
کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ
با تقدیم سلام و احترام خدمت یکایک قرآن‌آموزان ارجمند و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پربرکت و با فضیلت در آغاز تشکر و قدردانی می‌کنم از همه شرکت‌کنندگان در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که امسال نخستین‌بار به صورت تمام الکترونیک و به شکل کاملاً غیر حضوری برگزار می‌شود.

این آزمون در شرایط دشوار کرونایی با همت و کوشش مدیران و مربیان و با حضور گسترده قرآن‌آموزان پرتلاش و سخت‌کوش اکنون با استقبال چشمگیر آنان با حضور بیش از 120 هزار علاقه‌مند قرآنی در حال برگزاری است.

هدف اساسی ما از برگزاری مستمر این آزمون کمک به جریان‌سازی‌های نیکوی فرهنگ اسلامی بر محور قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تقویت گفتمان قرآنی در سطوح عمومی و تخصصی است.

امید است این فرصت برای عموم علاقه‌مندان و دلباختگان آموزه‌های نورانی آن مجالی سودمند و مغتنم باشد که بار دیگر ضمن ابراز عشق و ارادت خالصانه به آستان شکوهمند کلام الهی دانش و معرفت قرآنی خود را بیش از پیش ارتقا دهند.

در پایان برای همه عزیزان قرآنی اعم از حافظانی که آیات نور بر لوح دل آنان نقش بسته و نیز جرعه‌نوشان آموزه‌ها و مفاهیم آفتاب‌گون قرآن و مکتب اهل بیت(ع) که شیفته سیراب شدن از چشمه نور هستند، توفیق عمل به معارف ناب و زندگی بخش قرآن کریم را آرزو دارم و برای یکایک آنان از خداوند متعال توفیقات روزافزون مسئلت دارم».

بر اساس گزارش ایکنا، در روز تعیین شده، همه شرکت‌کنندگان در تمامی رشته‌ها می‌توانند در آزمون شرکت کنند و نوبت‌بندی خاصی اعمال نخواهد شد.

این آزمون که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود، پیش از این قرار بود، اواسط اسفندماه سال 99 برگزار شود، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، زمان اجرای آن به اوایل اردیبهشت‌ماه موکول شد.

پس از رسیدگی به اعتراضات احتمالی و بعد از دو یا سه روز پس از اجرای آزمون نتایج اعلام می‌شود. بعد از آن نیز فاز شفاهی آزمون رشته حفظ پیگیری خواهد شد.

این آزمون در سه گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، گروه معارف اهل بیت(ع) شامل سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و گروه حفظ قرآن کریم شامل رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha