آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3967994
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی

مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی روز پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه در تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان استان با حضور 200 متسابق امروز، 9 اردیبهشتماه در محل مجتمع آموزشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

محمد صادق‌زاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در حاشیه این مسابقات، گفت: بعد از برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات ۲۰۰ نفر از نفرات برتر به مرحله استانی راه یافته‌اند که در 5 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: این مسابقات در ۵ رشته قرائت تحقیق، حفظ کل ، حفظ ۱۰ جزء، نهج‌البلاغه و احکام در دوبخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود که 20 نفر از فرهنگیان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

صادق‌زاده ادامه داد: 38 نفر در بخش حفظ، 37 نفر در بخش احکام، 78 نفر در بخش قرائت و 48 نفر نیز در بخش نهج البلاغه با هم رقابت خواهند کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که برگزاری این مسابقات به دلیل داشتن فرصت مناسب تمرین آماده سازی متقاضیان از کیفیت مطلوبی برخوردار است، افزود: مرحله کشوری این مسابقات در مردادماه به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

گفتنی است، سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و ششمین دوره مسابقات فرهنگیان آذربایجان‌شرقی با همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان به‌صورت مجازی از ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده و در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha