افزایش ۸۵ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3968236
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

افزایش ۸۵ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که کمیته امداد استان بیش از ۳۴ میلیارد تومان را در راستای پرداخت مستمری‌ها، تهیه اقلام بهداشتی، معیشتی و سایر خدمات به قشر نیازمند در بحث کرونا طی سال گذشته اختصاص داده است، گفت: سال ۹۹ در کنار تهدیدها، یک سال امید برای ما بود چرا که در این سال میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان ۸۵ درصد افزایش یافت.

افزوده شدن ۱۵ هزار خانوار به مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقیمحمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی گفت: در پی تعطیلی اغلب مشاغل به خصوص مشاغل طبقه اجتماعی پایین جامعه و پیش آمدن مسائلی مانند آنچه در بازار سرمایه اتفاق افتاده و موجب از دست رفتن سرمایه‌های افراد شد، نزدیک به ۱۵ هزار خانوار جدید به جمع مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان طی سال گذشته افزوده شد.

وی با اشاره به تأثیرات شیوع بیماری کرونا بر وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه، اظهار کرد: شیوع این بیماری در جامعه باعث بروز برخی آسیب‌های اجتماعی شده و همان طوری که این بیماری بسیاری از افراد را از پا درآورده و زمین گیر کرده، اقتصاد برخی خانواده‌ها را نیز به نابودی کشانده است.

کلامی، با بیان این‌که ۶۲ درصد مددجویان این نهاد، سالمند بوده و نزدیک به ۹ درصد نیز بیماران صعب‌العلاج را شامل می‌شود، گفت: با توجه به این‌که این خانواده‌ها در مواجهه با کرونا به لحاظ جسمی، سنی و اقتصادی آسیب پذیر بوده و وضعیت اقتصادی اغلب آن‌ها نیز در حدی نیست تا بتوانند مسائل بهداشتی را از همان اوایل شیوع بیماری کرونا رعایت کنند، کمیته امداد به این قضیه وارد شده و اقدام به توزیع رایگان اقلام بهداشتی و جذب مددجویان جدیدی کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: کمیته امداد استان طی سال ۹۹ در راستای تأمین لوازم بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کرونای مددجویان خود در کنار توزیع رایگان موادضدعفونی از سوی دانشگاه تبریز، توزیع ماسک رایگان از سوی ستاد اجرایی و سایر خدمات رایگان دستگاه‌ها، نزدیک به هشت میلیارد تومان هزینه کرده است و نتیجه مطلوب را نیز گرفته که بر این اساس، با وجود آسیب پذیر بودن افراد تحت پوشش، متوسط متوفیان کرونایی از مددجویان استان بالغ بر 86 نفر بوده و از متوسط جامعه پایین تر است.

وی با بیان این‌که کمیته امداد به دلیل نوع فعالیت خود یکی از نهادهای درگیر با کرونا و تعداد بالا مبتلا در بین پرسنل است، ادامه داد: سال گذشته دو همکار مددکار استان شامل معاون اشتغال اداره کل کمیته امداد و معاون رئیس اداره کمیته امداد شهرستان چاراویماق در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. تاکنون نیز بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران مددکار استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

کلامی، در خصوص اقدامات این اداره کل در روزهای کرونایی، اظهار کرد: در کنار خدمات به محرومان و نیازمندان مددجو، مناطق محروم را جامعه هدف خود قرار دادیم و اقداماتی چون سمپاشی و ضدعفونی، توزیع ماسک‌های رایگان و... در این محلات آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کمیته امداد استان بیش از ۳۴ میلیارد تومان را در راستای پرداخت مستمری‌ها، تهیه اقلام بهداشتی، معیشتی و سایر خدمات به قشر نیازمند در بحث کرونا طی سال گذشته انجام داده است، متذکر شد: سال ۹۹ در کنار تهدیدها، یک سال امید برای ما بود چرا که در این سال میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان ۸۵ درصد افزایش یافت. به طوری که کل کمک‌های نقدی و کالایی مردمی در سال ۹۸ نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال ۹۹ به ۳۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این کمک‌های مردمی باعث شد تا تمامی افراد واجد شرایط مددجویی به کمیته امداد جذب شوند و در هیچ سرفصلی، افراد پشت نوبت جذب کمیته امداد نمانند. در این راستا هم‌چنین نزدیک به ۵۰۰۰ خانه برای مددجویان، ساخته و یا تعمیر و خرید کرده‌ایم.

کلامی، همچنین از جذب ۳۱ هزار خانوار جدید به پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: افراد دهک اول درآمدی به ترتیب جذب کمیته امداد استان خواهند شد.

انتهای پیام
captcha