تجربه‌ای متفاوت از شنیدن ترجمه فارسی و انگلیسی قرآن در «معجزه» + دانلود
کد خبر: 3969380
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۷

تجربه‌ای متفاوت از شنیدن ترجمه فارسی و انگلیسی قرآن در «معجزه» + دانلود

اپلیکیشن «معجزه» این امکان را به شما می‌دهد که متن قرآن را به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی بخوانید یا به یکی از این سه زبان به آیات قرآن گوش دهید و برای حفظ آیات از آن کمک بگیرید.

به گزارش ایکنا، امروزه با شیوع کرونا حضور در محافل و مجالس محدود شده است، اما با وجود دستگاه‌هایی مانند تبلت و گوشی‌های هوشمند، تقریبا می‌توان برای انجام همه امور ابزار‌های کمکی مفید در قالب اپلیکیشن‌ها پیدا کرد. پیشرفت‌های حاصل شده در این عرصه، به دنیای دین و مذهب نیز وارد شده و نیاز افراد در این زمینه را تا حد چشمگیری برطرف کرده است. در کشور ما نیز به این نیاز‌ها پاسخ داده شده است.
 
حال که در ماه مبارک رمضان هستیم، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که آیات نورانی خدا و قرآن کریم را همیشه به همراه خود داشته باشند و به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آن را قرائت کنند؛ در این میان در اختیار داشتن یک قرآن کریم صوتی با قابلیت‌های جذاب می‌تواند در این مسیر به آنها کمک کند. اپلیکیشن «معجزه» یکی از برنامه‌های تلفن همراه است که از طریق آن می‌توانید قرآن را همراه با صدای گویندگان به زبان‌های فارسی و انگلیسی گوش دهید و از کاربرد‌های منحصر به فرد این برنامه بهره ببرید؛ در ادامه با معرفی و تحلیل این اپلیکیشن قرآنی با ما همراه باشید.
 
قالب گرافیکی اپلیکیشن معجزه تا حدودی کاربرپسند بوده و حفظ نظم و یکپارچگی در همه صفحات را می‌توان اولین نکته مثبت در اپلیکیشن فوق به شمار برد. استفاده از رنگ‌های زنده و هماهنگ، آیکن‌های یکدست و زیبا، فونت خوانا با امکان تغییر نوع فونت و سایز و همچنین چیدمان مرتب اجزای صفحه و قرائت قرآن به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی ازجمله نقاط قوتی هستند که باعث ایجاد چنین ویژگی در اپلیکیشن معجزه شده‌اند. باید گفت که در ظاهر این برنامه اندرویدی، نقص خاصی به چشم نمی‌خورد، اما از آنجایی که این برنامه قرآنی است، انتظار می‌رفت با دقت نظر بیشتر، به جذابیت‌های محیط و طراحی اسلیمی‌ها توجه شود.
تجربه‌ای متفاوت از شنیدن ترجمه فارسی و انگلیسی آیات قرآن در اپلیکیشن «معجزه»+ دانلود
 
در معجزه می‌توانید متن قرآن را به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی بخوانید یا به یکی از این سه زبان به آیات قرآن گوش دهید. همچنین می‌توانید از معجزه برای حفظ کردن قرآن کمک بگیرید یا در این اپلیکیشن، مجموعه‌ای از آیات مورد نظر خود را انتخاب کرده و جمع‌آوری کنید. برنامه فوق از بخش‌های متعددی تشکیل شده که جابجایی بین آن‌ها بدون پیچیدگی انجام می‌پذیرد و استفاده از امکانات موجود نیز در اپلیکیشن «معجزه» آسان و بدون دردسر است. در پیاده‌سازی رابط کاربری این اپلیکیشن از تکنیک‌های اصولی با رعایت استاندارد‌های لازم استفاده شده و در نهایت منجر به پیدایش خصوصیات مذکور شده است.
 
البته نواقص کوچکی هم از این لحاظ وجود دارد که می‌توانیم به زمان نسبتاً زیاد بارگذاری صفحات (Loading) اشاره کنیم و بهتر بود بدین منظور از روش سریع‌تری استفاده شود. همچنین حفظ روشنایی صفحه و روشن بودن صفحه تلفن همراه در هنگام فعالیت و استفاده از برنامه در اپلیکیشن معجزه تعبیه نشده است و کاربر باید برای خاموش نشدن صفحه هر چند دقیقه یا چند ثانیه یک بار صفحه گوشی خود را لمس کند.
تجربه‌ای متفاوت از شنیدن ترجمه فارسی و انگلیسی آیات قرآن در اپلیکیشن «معجزه»+ دانلود
 
مهمترین نکته مثبت از لحاظ کارایی در این اپلیکیشن، محتوای نسبتا کامل و امکانات متعدد و مفید آن است. معجزه از قسمت‌های مختلفی همچون انتخاب متن قرآن به دو زبان فارسی و عربی، انتخاب صوت قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، انتخاب و جمع‌آوری آیات مورد علاقه به صورت مجموعه‌ای از علاقه‌مندی‌ها، امکان انتخاب از میان رسم‌الخط‌های متفاوت موجود در معجزه، امکان جست‌وجوی نام سوره، دسترسی به توضیحات مربوط به هر سوره به دو زبان فارسی و انگلیسی و امکان به اشتراک‌گذاری آیات تشکیل شده است. علاوه بر این، ابزار‌های متنوعی در برنامه فوق گنجانده شده که در استفاده هرچه بهتر و آسانتر از این اپلیکیشن کمک کرده است.
تجربه‌ای متفاوت از شنیدن ترجمه فارسی و انگلیسی آیات قرآن در اپلیکیشن «معجزه»+ دانلود
 
‏قاری آیات قرآن در معجزه، استاد سعد الغامدی سعودی است و ترجمه فارسی آیات نیز ترجمه گیرا و تأثیرگذار مرحوم طاهره صفارزاده است که با کلامی فاخر پیام الهی را به مخاطب منتقل می‌کند. در این اپلیکیشن می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از شنیدن ترجمه فارسی و انگلیسی آیات را با صدای صداپیشگان مشهور ایرانی، ازجمله مرحوم چنگیز جلیلوند، سعید مظفری، مریم شیرزاد و فریبا رمضان‌پور داشته باشید. البته باید گفت عدم اختیاری بودن استفاده از صداپیشگان و ترجمه‌های مختلف در معجزه یکی از ضعف‌های آن است.
 
شما می‌توانید این اپلیکیشن را به صورت رایگان دریافت کرده و بدون پرداخت هرگونه هزینه، از آن استفاده کنید که این موضوع خود نقطه قوتی برای این برنامه قرآنی است. این موضوع در کنار محتوای نسبتاً کامل و امکانات مفیدی که در این برنامه گنجانده شده است، بدون تردید باعث استقبال و رضایت خاطر مخاطبان خواهد شد. این برنامه در قالب Android و ios و همچنین نسخه ویندوز طراحی شده است.
 
برای دریافت این برنامه می‌توانید با کلیک بر روی لینک‌های بالا آن را به صورت مستقیم ذخیره کنید.
 
وهاب خدابخشی
 
 
انتهای پیام
captcha