مسعود نیکدستی؛ یکی دیگر از راویان نور + فیلم
کد خبر: 3969758
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
در شبکه مستند سیما /

مسعود نیکدستی؛ یکی دیگر از راویان نور + فیلم

یکی دیگر از قسمت‌های مستند تصویری راویان نور به معرفی یکی از دندانپزشکان کشورمان که موفق به کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی جمهوی اسلامی ایران شده است، پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، ششمین قسمت از مستند «راویان نور» به معرفی مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی کشورمان پرداخت.

وی از سال 74 در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، تحصیل در رشته دندان‌پزشکی را آغاز کرد و سال 80 فارغ‌التحصیل شد. سال 89 به عنوان جراح و دندان‌پزشک نمونه سراسر کشور و در همان سال به عنوان نخبه سطح اول بنیاد ملی نخبگان کشور معرفی شد.

نیکدستی درباره آشنایی‌اش با جلسات قرآن گفت: به دلیل علاقه‎مندی به فعالیت‌های ورزشی چون تنیس روی میز و شنا با باشگاه ورزشی مسجد شهید بنی‌لوحی اصفهان آشنا شدم. این علاقه و جذابیت ورزش در نهایت منجر شد به جلسه قرآن مسجد راه پیدا کنم و علاوه بر آشنایی با روخوانی و روان‌خوانی، استعدادم در زمینه قرائت قرآن نیز کشف شد، البته صدا در خانواده ما ارثی هست که از دایی مادرم، استاد بدیع‌الصنایع از اساتید قدیمی و سنتی آواز اصفهان، دارم.

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه ابتدا تقلید از تلاوت سوره مائده استاد عبدالباسط را آغاز کرده است، افزود: تقلید از سبک استاد منشاوی در اصفهان رونق داشت و به همین دلیل، فراگیری را از حدود 8 تا 17 سالگی با سبک منشاوی ادامه دادم و تقلید کردم.

مسعود نیک‌دستی، هنگامی که مشغول به تحصیل در پایه دوم راهنمایی بوده است با مشارکت اساتیدی چون سیدناصر رضوی و مرتضی بشیری، گروه همخوانی «فلق اصفهان» را راه‌انداری می‌کند که مسابقات متعددی را شرکت و نهایتاً در سال 87، رتبه اول مسابقات تواشیح کشور را کسب می‌کنند.

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه به اتفاق گروه تواشیح فلق، قریب به بیست کشور را برای اجرای برنامه رفته‌ام، اظهار کرد: از سال 77 جلسه قرآنی را تاکنون در منزل آقای شرکت تشکیل  دادم.

نیکدستی به هنگام گذراندن دوران سربازی در مسابقات قرآن ناجا و نیروهای مسلح، حائز رتبه اول در رشته قرائت می‌شود و سال 88 به عنوان نفر اول مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه معرفی می‌شود و در سال 89 نیز می‌تواند با حضور در مسابقات بین‌المللی کشورمان در میان رقابت بین 70 کشور، رتبه نخست را کسب کند.  

در بخش‌هایی از این برنامه، گفت‌‌وگوهایی با همکاران، دوستان و اساتید مسعود نیکدستی انجام شده که آنان وی را اینگونه معرفی کردند؛

  • فعال و خستگی‌ناپذیر در اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی
  • دلسوز جامعه و تمایل برای ارائه خدمات و فعالیت‌های اجتماعی
  • مهارت بالا از لحاظ دندانپزشکی و رابطه محبت‌آمیز توأم با احترام با بیمار
  • معروف به دلیل انتقال انرژی مثبت به دیگران
  • بیان دلسوزانه و بدون غرض نقد‌های تلاوت به قاریان

این برنامه به تهیه‌‌کنندگی و کارگردانی سیدمهدی موسوی‌برزکی طی ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای حوالی ساعت ۱۸:۴۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود که بازپخش این مجموعه روز بعد، ساعت ۱۲:۳۰ انجام می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha