مسئله قدس چالش بر سر محدوده يک سرزمين نيست
کد خبر: 3969807
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

مسئله قدس چالش بر سر محدوده يک سرزمين نيست

در بخشی از بیانیه مجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی فارس به‌مناسبت روز جهانی قدس آمده است: «بی‌شک امروزه مسئله قدس‌ چالش‌ بر سر محدوده‌ یک‌ سرزمین‌ و یا حتی‌ مظلومیت‌ یک‌ ملت‌ نیست‌، ‌این روز بزرگ، روز سعی صفا و مروه روزه‌دارانی است که در آیین بزرگ صیام، روزه‌هایشان را کامل می‌کنند.»

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، مجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی فارس بیانیه‌ای به‌مناسبت بزرگداشت این روز صادر كرد. در اين بيانيه آمده است:

«اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا

خداوند تبارک ‌و تعالی را شاکریم که در این ماه مبارک، فرصتی را برای همه مسلمانان فراهم کرد تا با حضور بر سر این خوان پربرکت معنوی یک‌بار دیگر علاوه بر دعا و مناجات، جلوه‌ای‌ از یگانگی و اتحاد را خلق کنند و امام راحل به‌خوبی این حقیقت را درک کرده بود که فلسطین قلب امت اسلام و روز قدس روز جهان اسلام است.

بی‌شک امروزه مسئله قدس‌ چالش‌ بر سر محدوده‌ يک‌ سرزمين‌ و يا حتی‌ مظلوميت‌ يک‌ ملت‌ نيست‌، ‌اين روز بزرگ، روز سعی صفا و مروه روزه‌دارانی است که در آيين بزرگ صيام، روزه‌هايشان را کامل می‌کنند و با آرمان‌های معمار کبير انقلاب اسلامی، پيمانی دوباره می‌بندند و بر لزوم وحدت در هیاهوی دعوای قدرت‌های پوشالین جهان و شعار اعتصام به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه را در سراسر گیتی طنین‌انداز می‌نمایند.

اینک با گذشت بیش از سه دهه، فریادش همچنان در گوش‌ها پیچیده و امت اسلامی و آزادگان جهان یک‌صدا و هم‌ندا با انقلاب اسلامی ایران سراسر حمایت خود را از فلسطین و قدس شریف فریاد می‌زنند.

مجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان فارس با آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم ميهمانان ماه ضيافت خدا و با گرامیداشت روز جهانی قدس از مؤمنين‌ روزه‌دار ايران‌ اسلامی به‌ویژه مردم شهیدپرور استان فارس سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران دعوت مي‌كند، ‌با درک حساسيت‌ شرايط‌ موجود، با حضور گسترده‌ خود در تظاهرات‌ روز قدس‌ بر لزوم وحدت همه آزادگان تأکید کنند.

در پایان اعضا مجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان فارس ضمن بيعت مجدد با آرمان‌های بنيانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمينی(ره) و منويات مقام معظم رهبری یکايک دانشجویان، دانشگاهیان و مردم عزیر ایران اسلامی را به حضور گسترده در راهپيمايی مجازی اين يوم‌الله بزرگ فرا می‌خواند.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ - ۱۱:۵۰
0
0
احسنت بسیار عالی وپر محتوا
captcha