مردم کدام استان‌ها بیشتر ماسک می‌زنند؟
کد خبر: 3970080
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
اعلام جدیدترین رتبه‌بندی استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

مردم کدام استان‌ها بیشتر ماسک می‌زنند؟

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا از پلمپ سه هزار و 732 واحد به خاطر عدم رعایت پروتکل‌ها خبر داد و اعلام کرد: فقط در شش استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین 68 تا 79 درصد است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست، معاون توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان‌های کشور، در بازه زمانی هشتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه را اعلام کرد.

دین‌پرست تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده، براساس گزارش وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح دو استان آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان بین ۳۳ تا ۴۲ درصد بوده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، افزود: در همین مدت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ۱۵ استان آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، لرستان، همدان، مرکزی، مازندران و هرمزگان، بین ۴۳ تا ۶۱ درصد بوده است.

معاون توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، هشت استانی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها در بازه زمانی هشتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه بین ۶۲ تا ۶۷ درصد ثبت شده است را شامل؛ اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، قم، کرمانشاه و کرمان برشمرد.

دین پرست، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شش استان اردبیل، تهران، زنجان، سمنان، قزوین و یزد را در همین بازه زمانی بین ۶۸ تا ۷۹ درصد اعلام کرد.

وی همچنین از پلمپ سه هزار و 732 واحد به خاطر عدم رعایت پروتکل‌ها در نتیجه بازرسی تیم‌های نظارتی بهداشت، بازرسی بیش از۳۰۲ هزار واحد صنفی و اماکن عمومی توسط تیم‌های نظارت وزارت بهداشت و ابلاغ بیش از 39 هزار و 600 مورد تذکر یا معرفی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: استان‌های زنجان، یزد و تهران به ترتیب حائز بالاترین رتبه میزان استفاده از ماسک در کشور هستند. استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری به ترتیب دارای پایین‌ترین میزان استفاده از ماسک، میزان رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی و رعایت پروتکل فاصله گذاری در اماکن عمومی هستند و استان‌های قم، زنجان و قزوین به ترتیب دارای بیشترین میزان رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی هستند. استان‌های اصفهان، یزد و شهر تبریز نیز به ترتیب حائز کمترین و شهر شاهرود و استان‌های خراسان شمالی و اردبیل، دارای بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز ورزشی هستند.

انتهای پیام
captcha