مردم همچنان شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند
کد خبر: 3970101
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

مردم همچنان شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نگرانی جدی در استان وجود ندارد، گفت: توصیه می‌کنیم مردم همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 18 اردیبهشت‌ماه، در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: وضعیت استان از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است به‌طوری که تعداد فوتی‌ها و بستری‌های بیمارستانی نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که برای گروه‌های شغلی اعمال شده بود، گفت: با توجه به کاهش روند ابتلا در استان گروه‌های شغلی یک و دو اجازه فعالیت یافتند.

پورمحمدی گفت: اگر ملاحظات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان ادامه یابد در روزهای آینده شیب کاهش ابتلا سرعت خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت در ایام عید فطر بین استان‌ها و شهرها ممنوع خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگرانی جدی در استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد، گفت: توصیه می‌کنیم مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

پورمحمدی، با تأکید بر اینکه خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی اصناف و کسبه همراهی خوبی با اعمال محدودیت‌ها داشتند، افزود: به دلیل ایجاد مشکلات مختلف به این قشر تلاش کردیم محدودیت‌ها را زودتر از سایر استان‌ها کاهش دهیم تا اصناف بتوانند به کار خود ادامه دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی را حاصل تلاش همگانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و استمرار روند جاری دانست و ابراز امیدواری کرد همه برای پیشگیری از مرگ و میر کرونایی به ادامه روند جاری متعهد باشند.

انتهای پیام
captcha