از اعتکاف 90 هزار نفری در مسجدالاقصی تا زخمی شدن 100 فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها + فیلم
کد خبر: 3970219
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
قدس در شبی که گذشت؛

از اعتکاف 90 هزار نفری در مسجدالاقصی تا زخمی شدن 100 فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها + فیلم

شامگاه شنبه قدس صحنه یورش مجدد نظامیان صهیونیست به مسجد‌الاقصی و مناطق پیرامون آن بود که به مجروح شدن یکصد فلسطینی دیگر منجر شد، در عین حال بیش از 90 هزار فلسطینی مراسم اعتکاف را در مسجدالاقصی برپا کرده و برای دفاع از قدس و مقدسات آن هم‌قسم شدند.

برپایی مراسم اعتکاف مسجد الاقصی با حضور 90 هزار فلسطینی/زخمی شدن 100 نفر دیگر در یورش نظامیان صهیونیست

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان قدس در شنبه شب دست‌کم یکصد زخمی جای گذاشت.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست سحرگاه امروز نیز با حمله گسترده به صحن‌های مسجدالاقصی، دست‌کم 10 نفر دیگر را زخمی کردند که اکثر آن مورد اصابت گلوله‌های پلاستیکی از ناحیه سر یا دست و پا قرار گرفتند.

سحرگاه امروز ده‌ها هزار نمازگزار نماز صبح را در مسجدالاقصی اقامه کردند و سپس هزاران نفر از آنها در نزدیکی مصلای قبلی جمع شدند و علیه رژیم اشغالگر شعار سر دادند و برای حمایت از مسجدالاقصی هم‌قسم شدند.

ویدئویی از لحظه سوگند فلسطینیان برای حمایت از مسجدالاقصی را در زیر مشاهده می‌کنید:

حملات سحرگاه امروز به مسجدالاقصی با پرتاب گلوله‌های پلاستیکی، گازی و صوتی به سمت نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در مسجدالاقصی صورت گرفته بود.

شامگاه شنبه نیز در حملات شدید نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در منطقه باب العامود، یکی از درهای مسجدالاقصی، دست‌کم 90 نفر زخمی و 16 نفرشان به بیمارستان منتقل شدند.

برپایی مراسم اعتکاف مسجد الاقصی با حضور 90 هزار فلسطینی/زخمی شدن 100 نفر دیگر در یورش نظامیان صهیونیست

هلال احمر فلسطین گفت که از جمله محروحان یک دختر بچه یک ساله و پنج کودک دیگر و یک نیروی امدادرسان بود که بیشترشان مورد اصابت گلوله پلاستیکی و بمب‌های صوتی یا باتوم‌های نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

بنا به اعلام اداره اوقاف اسلامی قدس با وجود تدابیر شدید رژیم صهیونیستی بیش از 90 هزار فلسطینی شب قدر را احیا کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی مجهز به سلاح در مناطق قدس شرقی و پیرامون درهای مسجدالاقصی و به خصوص باب العامود، باب الساهره و باب الاسباط مستقر بودند و حتی مانع رسیدن هزاران نفر دیگر از کرانه باختری به مسجدالاقصی برای حضور در مراسم اعتکاف دهه آخر ماه رمضان شدند.

بیت‌المقدس از ابتدای ماه رمضان شاهد حملات نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به فلسطینیان است. بیشتر این درگیری‌ها در منطقه باب العامود قدس و محله الشیخ جراح و صحن‌های مسجدالاقصی متمرکز است.

برپایی مراسم اعتکاف مسجد الاقصی با حضور 90 هزار فلسطینی/زخمی شدن 100 نفر دیگر در یورش نظامیان صهیونیست

این حملات در جمعه شب گذشته با حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد‌الاقصی و باب العامود که قریب به 205 زخمی برجای گذاشت، با موج محکومیت گسترده در داخل و خارج فلسطین همراه شد.

خطیب مسجدالاقصی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأکید کرد که دلیل حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تخلیه آنجا از نمازگزاران برای آماده کردن شرایط هتک حرمت گسترده مسجد توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان است.

از اعتکاف 90 هزار نفری در مسجدالاقصی تا زخمی شدن 100 نفر در یورش صهیونیست‌ها

مرز منطقه محاصره شده غزه با سرزمین‌های اشغالی نیز شب گذشته شاهد حضور ساکنان این منطقه بود که به دعوت کمیته‌های مقاومت با برپایی تجمع و آتش زدن لاستیک و سر دادن شعار علیه رژیم صهیونیستی همبستگی خود را با هموطنانشان در قدس اعلام کردند.

در همین حال نظامیان صهیونیست با شلیک گازهای اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی ده‌ها نفرشان را زخمی کردند.

کمیته‌های مقاومت هم اعلام کردند: عملیات کابوس شبانه شهروندان فلسطینی و آمادگی موشک‌های مقاومت این پیام را می‌دهد که ما هرگز قدس را ترک نخواهیم کرد.

کمیته‌های حامی انتفاضه فلسطین از اهالی غزه خواسته بود از ساعت هشت شنبه شب در همه اردوگاه‌های واقع در شرق غزه شیوه مبارزاتی ایجاد کابوس شبانه را برای برآشفته کردن دشمن را از سر گیرند.

رسانه‌های عبری نیز خبر دادند یک فروند راکت بامداد امروز از نوار غزه شلیک شده و به منطقه اشکول برخورد کرده است.

جنبش انصار الله یمن هم شب گذشته با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: ما با شدیدترین لحن حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ملت یمن با درایت رهبری و همه گروه‌های سیاسی آن بر دفاع از آرمان فلسطین تأکید می‌کند و از آزادگان جهان از جمله ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهد به یاری ملت فلسطین بشتابند و ملت‌های عربی و اسلامی هم مخالفت خود را با سازش برخی رژیم‌های عربی اعلام کنند.

احمد بن حمد الخلیلی، مفتی کل سلطنت عمان نیز با صدور پیامی خواهان یاری ملت فلسطین در قدس شد.

وزارت خارجه مراکش نیز ضمن اعلام مخالف با حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی گفت: این اقدامات یک‌جانبه راه حل نیست و ما خواهان گفت‌وگو و احترام به حقوق هستیم .

مراکش که خود نیز اخیراً اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده است، گفت: باید وضعیت خاص قدس و ماهیت اسلامی شهر و حرمت مسجدالاقصی حفظ شود.

اسماعیل رضوان، یکی از مقامات ارشد حماس هم در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد: امروز ملت فلسطین همگی در جبهه واحدی از پایتخت خود دفاع می‌کنند. قدس پایتخت ابدی فلسطین بوده و خواهد ماند.

رضوان قدس را خط قرمز خواند و گفت: مقاومت اجازه نمی‌دهد فرزندان ملت فلسطین تحقیر شوند و از همین رو از شرافت امت دفاع می‌کند و همه ظرفیت‌های خود را برای دفاع از قدس و ساکنان آن به کار خواهد گرفت.

از اعتکاف 90 هزار نفری در مسجدالاقصی تا زخمی شدن 100 نفر در یورش صهیونیست‌ها

او عملیات کابوس شبانه شهروندان فلسطینی غزه در مرز با سرزمین‌های اشغالی را گام نخستین خواند و گفت: اگر مردم ما امنیت نداشته باشند، شهرک‌نشینان صهیونیست هم هرگز احساس امنیت نخواهند کرد.

رضوان تأکید کرد: رژیم اشغالگر با آتش بازی می‌کند، اما همه گزینه‌ها برای دفاع از قدس مطرح است.

این مقام حماس افزود: این سازشگران عرب بوده‌اند که رژیم اشغالگر را برای حمله به فلسطینیان قدس گستاخ‌تر کرده‌اند.

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی حماس نیز در گفت‌وگو با المیادین گفت که تصمیم گرفته شده است که مقاومت مردمی در غزه برای اعلام حمایت از قدس و مقدسات آن فعال شود که نمونه آن بالون‌های آتش‌زا و عملیات کابوس شبانه است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha