کاشت ۳۶۰۰ نهال پسته به نفع خانواده‌های کم برخوردار در خسروشاه
کد خبر: 3970270
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

کاشت ۳۶۰۰ نهال پسته به نفع خانواده‌های کم برخوردار در خسروشاه

در راستای اجرا طرح «ایران سبز، درختکاری مسئولانه» که توسط بنیاد غیردولتی یاران عشق در سراسر کشور در حال انجام است، ۳۶۰۰ نهال پسته در منطقه خسروشاه، با هدف توسعه فضای سبز و حمایت از خانواده‌های کم برخوردار کاشته شد.

کاشت ۳۶۰۰ نهال پسته به نفع خانواده‌های کم برخوردار در خسروشاهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در راستای اجرا طرح «ایران سبز، درختکاری مسئولانه» که توسط بنیاد غیردولتی یاران عشق در سراسر کشور در حال انجام است، ۳۶۰۰ نهال پسته در منطقه خسروشاه، با هدف توسعه فضای سبز و حمایت از خانواده‌های کم برخوردار امروز، 19 اردیبهشت‌ماه کاشته شد.

حجت‌الاسلام صمد ناصری، امام جمعه خسروشاه در این مراسم ضمن تقدیر از این طرح خیرخواهانه، بیان کرد: اجرای این طرح خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و مغفرت است، موجب خشنودی خداوند خواهد شد.

وی در رابطه با مصارف محصول این درختان، افزود: با توجه به این‌که محل کاشت درختان توسط خیران شهر به‌صورت هبه به شهرداری واگذار شده و بنیاد یاران عشق نیز تامین نهال‌ها را بر عهده داشته، بنابر هماهنگی‌های انجام گرفته با بخشدار و اعضا شورای شهر، محصول این درختان پس از بارور شدن به نفع خانواده‌های کم برخوردار هزینه خواهد شد.

رسول کریمیان، شهردار خسروشاه نیز درباره این طرح، گفت: از همان ابتدای قبول مسئولیت در شهرداری خسروشاه، تعدادی از خیران شهر پیشقدم شدند تا با استفاده از منابع موجود در شهر، امکانات شهر را افزایش دهیم. به همین منظور سه تن از خیران عزیز، زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر به‌عنوان هبه به شهرداری خسروشاه واگذار کردند و مجوز لازم برای ایجاد یک گلخانه برای این زمین اخذ شد.

وی افزود: با توجه به نیاز آب در منطقه، در گام بعدی احیای چاه آب متروک واقع در زمین در دستور کار قرار گرفت که طی دو هفته گذشته به آب رسیدیم که از این آب می‌توان برای آبیاری این نهال‌های پسته بهره گرفت.

 کریمیان همچنین درباره اقدامات آتی شهرداری خسروشاه گفت: با توجه به این‌که هدف ما از ابتدا ایجاد یک گلخانه برای منطقه بوده، علاوه بر این ۳۶۰۰ نهال پسته که توسط بنیاد غیردولتی یاران عشق اهدا شد، درختانی همانند بادام و قلمه که دارای بازدهی بوده نیز در همین زمین کاشته خواهد شد.

علی دلجوان، عضو داوطلب بنیاد غیردولتی یاران عشق نیز ضمن تقدیر از همکاری شایسته شهرداری خسروشاه که بستر لازم جهت اجرای طرح «ایران سبز، درختکاری مسئولانه» را فراهم آورد، گفت: یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت بنیاد غیردولتی یاران عشق انجام اقدامات ماندگار در حوزه محیط زیست است که طبق روال جشن‌های ۵۰۰۰ تومانی بنیاد که اول تا پنجم هر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، در جشن بهمن‌ ماه، طرح «ایران سبز، درختکاری مسئولانه» مطرح شد.

وی افزود: هدف از این طرح توسعه فضای سبز کشور است که تا این لحظه بیشتر از ۸۰۰۰ نهال مثمر و غیر مثمر در شهرهای مختلف ایران کاشته شده است.

انتهای پیام
captcha