میزان فطریه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ از نظر آیت‌الله وحید خراسانی
کد خبر: 3970290
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

میزان فطریه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ از نظر آیت‌الله وحید خراسانی

دفتر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان سال 1442 هجری قمری را اعلام کرد. 

میزان فطریه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ از نظر آیت‌الله وحید خراسانیبه گزارش ایکنا، دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به دنبال سؤالات مکرر مقلدان میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان سال 1442 هجری قمری را اعلام کرد. متن اطلاعیه دفتر این مرجع تقلید به این شرح است؛
 
باسمه‌تعالی
 
پیرو سوالات مکرر مؤمنین از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی ( مد ظله العالى) مبنی بر میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان ١۴۴٢، به اطلاع می‌رساند ميزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع که تقریبا سه کیلوگرم گندم يا برنج و مانند اينها - از طعام‌هاى متعارف در محل - است كه مکلّف می‌تواند پول يكى از اينها را طبق قیمتى كه در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد.
 
از آنجا كه قيمت هر كيلو گندم در بعضى مناطق نزديك به ٧/٠٠٠ تومان و قيمت هر كيلو برنج متعارف تقريبا ۲۵/۰۰۰ تومان تسن، فطریه هر نفر به حساب گندم تقريبا ۲۰/۰۰۰ تومان و به حساب برنج ۷۵/۰۰۰ تومان استو دفتر معظم له به این مبلغ زكات فطره را قبول می‌کند.
 
در مسئله ۲۰۳۱ توضیح‌المسائل در مورد مصرف زکات فطره چنین بیان شده است: مشهور فرموده‌اند: مصرف زکات فطره، مصرف زکات مال(مسأله ۱۹۴۲) است، ولی احتیاط واجب آن است که به فقرا داده شود، و باید این فقیر شیعه دوازده امامی باشد، مگر این که مؤمنی پیدا نشود، در این صورت به غیر ناصبی هم می‌شود، داد.
انتهای پیام
captcha