هشدار یک سازمان‌ حقوق بشری درباره سرنوشت مبلغ سعودی
کد خبر: 3970397
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

هشدار یک سازمان‌ حقوق بشری درباره سرنوشت مبلغ سعودی

سازمان حقوق بشر «سند» هشدار داد با توجه به نقض نظام‌مند حقوق زندانیان در زندان‌های عربستان سعودی جان «شیخ سفر الحوالی» و «سلمان العوده» دو مبلغ سعودی در زندان در معرض خطر است.

هشدار یک سازمان‌ حقوق بشری درباره سرنوشت مبلغ سعودی

به گزارش ایکنا به نقل از  پایگاه خبری العالم عربی، این سازمان اعلام کرد که به دلیل وخامت وضعیت سلامت الشیخ و اهمال پزشکی و دسترسی دشوار وی به خدمات درمانی در داخل زندان نسبت به سرنوشت او نگرانی وجود دارد.

شیخ الحوالی به دلیل سن بالا و اینکه دچار بیماری های مزمن است وضعیت جسمانی او در زندان آل سعود طی دو سال گذشته بدتر شده از بیماری‌های مزمن رنج می برد و این در حالی است که زندان های آل سعود از کم ترین سطح حقوق بشری برای زندانیان هم محروم است.

مقامات عربستان سعودی در دوازدهم ژوئیه 2018 الشیخ را تنها سه روز پس از انتشار نسخه پی دی اف از کتابش با عنوان «المسلمون والحضارة الغربية» در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کردند کتابی که در آن نویسنده تلاش دارد علما و خاندان حاکم در عربستان را نصیحت کند.

این در حالی است که از سرنوشت سلمان العوده هم در زندان‌های عربستان سعودی خبری نیست العوده نیز هدف سیاست‌های محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی قرار گرفته که تلاش دارد نقش مبلغان دینی را که عقایدشان با سیاست او منطبق نیست، پنهان کند.

پنهان‌کاری رسانه‌ای از سرنوشت و وضعیت این مبلغ سعودی و همچنین وخامت اوضاع جسمانی وی در زندان و فقدان خدمات بهداشتی و دیگر اینکه وضعیت روانی او به دلیل انتقال گاه و بی گاه به سلول انفردای باعث نگرانی بسیاری از نهادهای حقوق بشری شده است.

انتهای پیام
captcha