عربستان در حج امسال پذیرای زائران خارجی می‌شود
کد خبر: 3970448
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

عربستان در حج امسال پذیرای زائران خارجی می‌شود

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که مراسم حج امسال با رعایت موازین بهداشتی و پذیرش تعداد معینی زائر خارجی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وزارت حج و عمره عربستان سعودی، این وزارت اعلام کرد که مراسم حج در سال جاری به دلیل همه‌گیری کرونا با رعایت شرایط بهداشتی ویژه به منظور محافظت در برابر این ویروس برگزار خواهد شد.

 این وزارت اعلام کرد که دولت عربستان تمام گزینه‌های موجود برای برگزاری مراسم حج با اولویت حفظ سلامتی زائران با حضور حجاج سعودی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

یکی از گزینه‌های این وزارت در کنار سایر طرح‌ها، فراهم آوردن امکان ادای فریضه حج برای تعداد معینی از حجاج سایر کشورها خواهد بود.

مراسم حج سال گذشته با توجه به شیوع بیماری واگیردار کرونا به طور استثنایی برگزار شد و فقط حدود ۱۰ هزار تن از حجاج داخل عربستان در آن مشارکت کردند این در حالی است که تقریبا دو میلیون و ۵۰۰ هزار حاجی از سراسر جهان در حج سال ۱۳۹۸ حضور داشتند.

با توجه به اینکه عربستان سالانه درآمد زیادی از حج و عمره به‌ دست‌ می‌آورد لغو اعمال حج سال گذشته برای مقابله با شیوع اپیدمی کرونا منجر به خسارت میلیارد دلاری به عربستان ‌شد. این خسارت حدود ۱۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

همچنین لغو مراسم حج سال گذشته ضربه جدی برای طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بود که در آن افزایش شمار زائران یکی از راه‌های کاهش تکیه بر درآمدهای نفتی بیان شده است.

انتهای پیام
captcha