تلاش نتانیاهو برای نجات از سقوط است
کد خبر: 3971406
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

تلاش نتانیاهو برای نجات از سقوط است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در قدس، کوشش نتانیاهو برای نجات از ناکامی‌های مکرر در تشکیل کابینه و برای جلوگیری از سقوط است.

تلاش نتانیاهو برای نجات از سقوطبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 23 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز عید فطر تبریز، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس گفت: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های راهبردی در سال‌های اخیر در برابر مقاومت، و خروج از بن‌بست سیاسی و اجتماعی و بن بست بی دولتی با تحریک یهودی‌های تندرو اوضاع قدس بحرانی کرده است.

وی افزود: دولت نتانیاهو برای نجات از مخمصه، گروهک‌های تندروی یهودی از جمله 2 هزار شهرک‌نشین تندرو را وارد مسجد الاقصی کرد تا برای عبادت ظاهری در مسجد الاقصی اقدام کنند.

آل‌هاشم، با اشاره به تفکر و نگرش گروهک‌های تندرو یهودی مبنی بر جایگزینی دینی گفت: این اقدام یعنی تخریب کامل مسجد الاقصی و ساخت معبد کذایی یهودی بر روی خراب‌های این مسجد تا بگویند که معبد یهودی است و حق بیشتری نسبت به مسلمانان در این مسجد دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این جنایت‌ها جبران شکست‌های راهبردی است که این رژیم در سال‌های اخیر در برابر جبهه مقاومت داشت و با این اقدام می خواهد جبران شکست بکند.

وی خاطرنشان کرد: حماس و جهاد اسلامی در این دفاع مقدس مسلمانان فلسطین را تنها نگذاشتند و با موشک باران مواضع صهیونیست‌ها به کمک مردمشان آمدند.

آل‌هاشم، همچنین با اشاره به انفجار اخیر در مدرسه دخترانه کابل با محکوم کردن این جنایت گفت: در انفجار مدرسه دخترانه بیش از ۸۵ دانش آموز دختر شهید و بیش از ۲۰۰ نوجوان نیز زخمی شدند که هنوز گروهی مسئولیت این جنایت را برعهده نگرفته است اما دولت افغانستان طالبان را مسئول می داند و طالبان نیز آن را تکذیب کرده و داعش را مسئول جنایت معرفی می کند.

امام جمعه تبریز آمریکا را مسئول پشت صحنه این جنایت دانست و گفت: آمریکا از سال ۱۳۸۱ تاکنون در افغانستان حضور دارد لذا با آشوب سازی و نامن کردن کشور می‌خواهد همچنان به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان این جنایات در افغانستان و غزه را محکوم می‌کنند، محکوم کردن این جنایت توسط سایر کشورها را خواستار شد و افزود: دولت افغانستان و مجامع بین‌المللی برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث رنج آوری اهتمام بیشتری کنند.

آل‌هاشم، همچنین با بیان اینکه عید فطر روز بیداری، روز آگاهی انسان‌ها و روز حساب و کتاب است گفت: هر روزی که در آن گناه نشود و معصیت الهی نباشد همان روز، روز عید است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: روز عید فطر روز بسیار مهمی برای مسلمانان است که پس از یک ماه روزه، تحجد و عبادت برای گرفتن پاداش الهی آماده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha