اهر جزو شهرهای قرآنی در زمینه حفظ و تفسیر شود
کد خبر: 3971425
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

اهر جزو شهرهای قرآنی در زمینه حفظ و تفسیر شود

امام جمعه اهر اظهار کرد: امیدواریم با نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان اهر روزی شاهد این باشیم که این شهرستان جزو شهرهای قرآنی کشور در زمینه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن شود.

اهر جزو شهرهای قرآنی در زمینه حفظ و تفسیر شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، شب گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه، در اختتامیه مراسم جز خوانی قرآن در اهر، گفت: قرائت قرآن کریم باید در برنامه روزانه ما گنجانده شود و ماه مبارک رمضان ماه قرآن و ماه نزول قرآن است که باید در این ماه بیشتر به مباحث قرآنی توجه کرد.

وی افزود: رمضان ماه عبادت، عبودیت و بندگی خداوند بوده و باید در این روزهای مبارک با قرآن بیشتر انس گرفته و قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر و غیره قرآن کریم را در زندگی خود نهادینه کنیم.

حاجی‌زاده، با تقدیر از دست اندرکاران و قاریان این مراسم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال نفرات کمتری در این مراسم ختم قرآن ماه حضور داشتند ولی با این حضور کم نیز فضای معنوی زیادی در محیط ایجاد شده است.

امام جمعه اهر، افزود: امیدواریم با نهادینه کردن این امر در سطح شهرستان اهر روزی شاهد این باشیم که این شهرستان جزو شهرهای قرآنی کشور در زمینه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن شود.

وی گفت: شهرستان اهر در زمینه برگزاری مراسمات و برنامه‌های قرآنی بسیار چشمگیر است ولی این امر مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با کمک کمیته قرآنی مصوب شورای فرهنگ عمومی است، دست به دست هم دهیم تا در تمام زمینه‌های قرآنی پیشرفت کنیم چرا که اصل قرآن بوده و در صورتی که رویکرد ما در زندگی قرآنی باشد هیچ گونه نگرانی در خصوص تهاجم فرهنگی و مسائل آن نخواهیم داشت.

حاجی‌زاده، بحث قرآن و ترویج آن بین جوانان را بسیار مهم برشمرد و افزود: قرائت قرآن و در کنار آن حفظ کامل قرآن بسیار ارزشمند و ثواب عظیم دارد که باید به این موضوع در زندگی بیشتر توجه شود.

انتهای پیام
captcha