برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3972869
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در تبریز برگزار شد.

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان‌شرقیحجت‌الاسلام والمسلمین حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی با اعلام خبر برگزاریی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در استان، اظهار کرد: ۲۵۴ شرکت کننده در این دوره حضور داشتند که ۲۰۳ نفر زن و ۵۱ نفر مرد بودند.

وی گفت: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکتری برگزار می شود. مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت کنندگان با امضا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول شدگان اعطا می‌شود.

شعبانی افزود. مرحله کتبی شانزدهمین آزمون روز جمعه 31 اردیبهشت ماه برگزار شد و داوطلبان باید در مراحل دیگر این آزمون شرکت کنند تا بتوانند مدرک مورد نظر را به دست آورند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه همه ساله با رشد قابل توجهی از شرکت کنندگان در این حوزه مواجه هستیم، تصریح کرد: امسال نیز جمعیت خوبی حضور یافتند که روز به روز به کیفیت حضور حافظان قرآن افزوده می‌شود. امید  داریم که با برگزاری آزمون‌ها و مسابقات قرآنی، قرآن در زندگی فردی و اجتماعی همه ما حضور داشته باشد و گزاره‌های کلام الهی پناهگاه زندگی ما قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha