اختتامیه جشنواره ملی حماسه‌گویان برگزار می‌شود
کد خبر: 3973943
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
به‌صورت مجازی؛

اختتامیه جشنواره ملی حماسه‌گویان برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره ملی حماسه‌گویان از برگزاری اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه، ششم خرداد به‌صورت مجازی و پخش آن از شبکه افق خبر داد.

اختتامیه جشنواره ملی حماسه گویان تلویزیونی شد

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، فرزان معظم، دبیر جشنواره ملی حماسه‌گویان از برگزاری اختتامیه این جشنواره و پخش آن از شبکه افق خبر داد و اظهار کرد: محدودیت‌های مربوط به کرونا و گسترده‌تر شدن مخاطبان این جشنواره موجب شد که حوزه هنری استان اصفهان اختتامیه نخستین جشنواره ملی حماسه‌گویان را به‌صورت مجازی برگزار کند.

وی با اشاره به ارسال بیش از 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره در حوزه هنری استان اصفهان در دو بخش بزرگسال و دانش‌آموزی، ادامه داد: اولین دوره از جشنواره ملی «حماسه‌گویان» با هدف جمع‌آوری و انتشار خاطرات منتشر نشده مردم و ایثارگران از دوران دفاع و شهادت برگزار شده است.

معظم تصریح کرد: اکنون این جشنواره با برگزاری اختتامیه و اعلام 9 برگزیده در بخش دانش‌آموزی، سه برگزیده و پنج اثر تقدیر شده در بخش بزرگسال و دو اثر در بخش ویژه مردمی به‌کار خود در نخستین دوره پایان می‌دهد. همچنین نکوداشت دو چهره ماندگار روایتگری جنگ، از جمله حاج قاسم صادقی، یکی از راویان شاخص این عرصه و علی شاه‌نظری، یکی از ایثارگران، راویان و جانبازان آزاده مدافع حرم برگزار می‌شود.

وی همکاری مشترک حوزه هنری استان اصفهان و شبکه افق در پخش تلویزیونی اختتامیه این جشنواره را برای بهتر دیده شدن این جشنواره مؤثر دانست و به‌ویژه از سلیم غفوری، مدیر این شبکه تشکر کرد و افزود: این مراسم به‌دلیل گستردگی شرکت‌کنندگان و ابعاد ملی، پنجشنبه، ششم خرداد، ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.

معظم با ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در حوزه هنری، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفاظت از سلامتی هموطنان، مراحل مختلف جشنواره ملی حماسه‌گویان از انتشار فراخوان تا اختتامیه به‌صورت مجازی برگزار شده است و از رسانه‌های جمعی برای این کار بهره‌مند شدیم.

دبیر نخستین جشنواره ملی حماسه‌گویان با اشاره به اینکه این جشنواره شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور داشته است و بسیاری از دانش‌آموزان منتظر برگزاری اختتامیه این جشنواره و اعلام نتایج هستند، گفت: یکی از نقاط قوت این جشنواره برای انتقال خاطرات دفاع مقدس به نسل جوان و تشویق آنها به مطالعه کتاب‌ها و آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس، بخش دانش‌آموزی جشنواره است. در مجموع، 383 اثر از دانش‌آموزان به این جشنواره ارسال شده بود که در آن دانش‌آموزان توانسته بودند با مطالعه منابع مختلف و بیان خاطرات، به‌عنوان نسل جدید راویان دفاع مقدس مطرح شوند.

یادآور می‌شود، جشنواره ملی حماسه‌گویان فراخوان خود را در تیر 99 منتشر کرد و داوری آثار در بهار 1400 به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha