اجرای طرح «مهرواره محله همدل» در شمالغرب کشور ارزیابی شد
کد خبر: 3974017
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

اجرای طرح «مهرواره محله همدل» در شمالغرب کشور ارزیابی شد

در نشست مدیران کل و معاونین فرهنگی ادارت کل تبلیغات اسلامی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل آخرین وضعیت اجرای طرح مهرواره محله همدل ارزیابی شد.

اجرای طرح «مهرواره محله همدل» ارزیابی شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در نشست مدیران کل و معاونین فرهنگی ادارت کل تبلیغات اسلامی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌ غربی و اردبیل آخرین وضعیت اجرای طرح مهرواره محله همدل شب گذشته، پنجم خردادماه در تبریز ارزیابی شد.

حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر مهرواره محله همدل و مسئول منطقه شمال غرب ادارات تبلیغات اسلامی کشور در این نشست گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۸۹۱ مساله و ۷۴۸گزارش از نزدیک ۳۹هزار محله کشور ثبت شده است که بر این اساس ۱۴ کلان مساله طرح شده و ۱۰۴ ریزمساله طراحی شده است که باید رفع شود.

وی افزود: استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی مقام اول طرح مسائل و مشکلات را هر کدام با هفت درصد در اختیار دارند و استان اردبیل مقام ششم را دارد.

غلامی، با اشاره به فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان برای مواسات و همدلی، اظهار کرد: با این اتفاق مساجد ما که به دلیل کرونا اغلب تعطیل بودند کارکردشان تغییر کرد و بیشتر به سمت همدلی و کمک مؤمنانه پیش رفتند و در واقع مساجد وارد مسائل اجتماعی شدند و از طرفی مهرواره با هدف جامعه بانشاط و خودباوری شکل گرفت که نیاز جامعه انقلابی است که دشمن نیز از بین بردن امید و خودباوری مردم را نشانه رفته است.

قائم مقام بنیاد هدایت، خاطرنشان کرد: تاکید رهبری این بوده که مشکلات با همراهی مردم رفع شود و طرح مهرواره برای تحقق این موضوع کلید خورد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح سه جشنواره شهرستانی برای انتخاب ۵۵۰ مساله برتر، جشنواره استانی برای انتخاب ۶۲ مساله برتر و ۳ نفر برتر در سطح ملی انتخاب و برای هر کدام ۲۰۰میلیون تومان وجه نقد اهدا می شود.

غلامی یادآوری کرد: بیشترین مسائل و مشکلات ارایه شده به ترتیب در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی است.

دبیر مهرواره محله همدل همچنین در خصوص ثبت‌نام در این مهرواره اعلام کرد: برنامه‌های مهرواره محله همدل از ۲ روز مانده به ماه مبارک رمضان شروع ‌شده است و روند ثبت مسأله توسط شرکت‌کنندگان تا عید سعید فطر، همچنین حل مسئله و بارگذاری آن در سایت «www.ham-del.ir» تا ۲۰ خرداد جاری ادامه دارد.

وی گفت: علاقه مندان و هر کنشگر اجتماعی باید عدد یک را به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کند و لینک ثبت‌نام برای آن داوطلب ارسال می‌شود و داوطلب با اعلام آمادگی برای رفع مشکلات محله‌اش نوع مشارکت خود را هم اعلام می‌کند و اگر نیاز به پاسخگویی بود به او مشاوره داده می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: فقط موضوع جمع‌آوری و توزیع سبد معیشتی مدنظر نیست بلکه به جز مشکلات اقتصادی اهالی، موضوعاتی چون برطرف شدن اختلافات، رفع مشکلات محله، جهیزیه و هر نوع مشکلات فردی و جمعی که در محله‌ها وجود دارد مدنظر این مهرواره است، البته تاکنون مشکلاتی مثل آب شرب محله، ایجاد اشتغال و آسفالت محله رفع شده است.

حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: حدود ۲۸۰۰ مساله و مشکل توسط مردم با اجرای طرح مهرواره محله همدل در این استان ثبت شده است و تا ۲۰ خردادماه جاری دریافت این مسائل و راهکارهای آنها ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح مردم برای مشکلات ارسال شده توسط خودشان اعلام آمادگی کردند تا برای رفع مشکلات خودشان اقدام کنند و این موضوع نشان دهنده رغبت مردم برای رفع مشکلات شهرستانی، استانی و ملی است.

شعبانی، با بیان اینکه بیشترین مشکلات مطرح شده مربوط به مسایل اقتصادی بوده است، افزود: این طرح در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و در نهایت به سه برگزیده کشوری که بهترین راهکار عملی برای رفع بزرگترین مشکل اعلام شده هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان اهدا می شود.

انتهای پیام
captcha