برگزاری دو رویداد فرهنگی ـ قرآنی همزمان با دهه کرامت در تبریز
کد خبر: 3974231
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

برگزاری دو رویداد فرهنگی ـ قرآنی همزمان با دهه کرامت در تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری دو رویداد جشنواره سراسری هشت بهشت و مسابقات قرآنی همزمان با دهه کرامت خبر داد.

برگزاری دو رویداد فرهنگی-قرآنی در دهه کرامتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، امروز، 8 خردادماه، در آیین رونمایی از پوستر ۲ رویداد فرهنگی قرآنی شهرداری تبریز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، از برگزاری دو رویداد جشنواره سراسری هشت بهشت و مسابقات قرآنی شهرداری در دهه کرامت خبر داد و گفت: جشنواره علمی هشت بهشت به‌صورت سراسری و با میزبانی استان آذربایجان‌شرقی در دهه کرامت شروع به کار می‌کند که پیرامون سیره و شخصیت حضرت امام رضا(ع) و با هدف تولید و خلق آثار فرهنگی و هنری حول محور ثامن‌الحجج برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با موضوعاتی چون سیره، شخصیت و سلوک، زندگی، ولادت و شهادت حضرت امام‌رضا برگزار می‌شود.

حمیدی، با اشاره به محورهای اصلی جشنواره هشت بهشت اعلام کرد: این جشنواره در هشت حوزه اصلی، شعر، گرافیک، نمایشنامه‌نویسی، عکس، خطاطی، سرود و موسیقی، داستان و هنرهای چندرسانه‌ای شامل انیمیشن، موشن گرافی، نماهنگ و... برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اضافه کرد: در کنار بخش اصلی، ۲ بخش جنبی نیز شامل عکس با حرم و دلنوشته‌ای به امام رضا(ع) نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به دیگر رویداد فرهنگی شهرداری تبریز گفت: مسابقات قرآنی در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه، که جزو رهنمودهای مقام معظم رهبری و توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه در استان بود، با هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد اقبال به سمت کلام الهی، هم‌افزایی بین فرهنگ‌سراها، ایجاد شور و نشاط و بالندگی در جامعه قرآنی و شناسایی و قدردانی از چهره‌های برتر قرآنی برگزار می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران، در دو قالب انفرادی و تیمی و برای سه مقطع سنی ۷ تا ۱۳ سال، ۱۴ تا ۱۹ سال و ۲۰ سال به بالا در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تواشیح، اذان، مفاهیم و مناجات برگزار می شود که اختتامیه آن «نیز در روز عید سعید قربان خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به برنامه‌های قرآنی شهرداری تبریز در طول ۳ سال گذشته نیز تصریح کرد: از سال ۹۶ با دستور و تأکید شهردار تبریز برنامه‌ریزی و ردیف بودجه ویژه‌ای برای اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه در نظر گرفته شد که بر همین اساس اقداماتی نظیر عقد تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، عقد تفاهم‌نامه همکاری با ۱۰ مؤسسه قرآنی از جمله مهد قرآن و جامعةالقرآن، تسهیل فعالیت ۲۰ مربی فارغ‌التحصیل قرآنی در فرهنگسراها، ۵۰۰ دوره آموزشی قرآن برای ۱۴ هزار نفر در سال ۹۷، ۵۹۷ دوره آموزشی برای ۱۶ هزار نفر در سال ۹۸ و برگزاری برنامه‌های قرآنی و مسابقات قرآنی در فضای مجازی با هدف حفظ مخاطب در سال ۹۹ از جمله فعالیت‌های شهرداری تبریز در این حوزه است.

وی اظهار کرد: گروه‌های سنی مختلف در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، روخوانی، روانخوانی، تجوید، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تدبر در قرآن، احکام، مفاهیم، تفسیر و زندگی قرآنی، جلسات پرسش و پاسخ دینی و مذهبی در تمام فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی شهرداری بخصوص در بوستان قرآن آموزش دیده‌اند.

حمیدی یادآور شد: ۶۷۸ عنوان برنامه شامل همایش، مسابقات قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، محفل انس با قرآن، جلسات ختم قرآن مجید در ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های آموزش شهروندی بر اساس آموزه‌های دینی، اعتقادی، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن و عترت و کتابت کلام‌الله مجید به قلم خوشنویسان نیز در طول ۳ سال گذشته در مجموعه شهرداری تبریز برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha