امام صادق(ع) احیاکننده مذهب شیعه بود
کد خبر: 3975798
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

امام صادق(ع) احیاکننده مذهب شیعه بود

امام جمعه باسمنج با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) زنده‌کننده مذهب شیعه و فقه جعفری بود، گفت: بنیانگذار مذهب شیعه پیامبر اکرم(ص) و احیاکننده این مذهب امام صادق(ع) بود.

امام صادق(ع) احیاکننده مذهب شیعه بود

حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه باسمنج در گفت‌‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) زنده‌کننده مذهب شیعه و فقه جعفری بود، گفت: بنیانگذار مذهب شیعه پیامبر اکرم(ص) و احیاکننده این مذهب امام صادق(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه عصر امام صادق(ع) زمان برخورد اندیشه‌ها بود، بیان کرد: ایجاد فضای علمی و مناظره با دانشمندان مختلف را در این دوره شاهد بودیم، یکی از محاسن بزرگ این زمان راه‌اندازی تفسیر قرآن و علوم حدیث بود.

احمدی، از مهم‌ترین ويژگی‌های شيعيان از ديدگاه امام صادق(ع)، پذيرش ولايت و رهبری امامان معصوم(ع) به‌عنوان تداوم رسالت نبوی(ص) است.

این استاد حوزه افزود: شيعه حقيقی به ولايت اهل بيت(ع) چنان دلبسته است که شادی و غم، خوشی و ناخوشی و تمام لذايذ و شدايد زندگی را با ولايت و محبت ائمه اطهار(ع) پيوند می‌زند.

وی با استناد به فرموده امام جعفرصادق(ع) بیان کرد: ایشان می‌فرمایند: بر شما باد تلاوت قرآن، پس هر آيه‌ای يافتيد که کسانی قبل از شما با عمل به آن نجات يافته‌اند، شما هم به آن عمل کنيد و هر آيه‌ای را مشاهده کرديد که بيانگر عوامل هلاکت و نابودی پيشينيان است، شما هم از آن عوامل پرهيز کنيد.

احمدی، از پی ریزی وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی در زمان امامت امام جعفرصادق(ع) گفت و ادامه داد: این امام همام با استفاده از فرصت به دست آمده در عصر خويش (درگيری و نزاع ميان بنی اميه و بنی عباس) وسيع‌ترين دانشگاه اسلامی را پی‌ريزی فرمود.

وی یادآور شد: امام ششم، شيعيان را به خوشرفتاری با خانواده سفارش فرموده و آن را موجب طولانی شدن عمر می‌دانست.

احمدی، با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می‌فرمایند: اگر شيعيان ما در راه حق استقامت ورزند فرشتگان آسمان با آنان دست می‌دهند، ابرهای رحمت بر سر آنان سايه می‌افکنند و سيمايشان همانند روز روشن می‌درخشد و از زمين و آسمان روزی می‌خورند و هيچ خواسته‌ای از خداوند نخواهند داشت مگر اينکه خدای متعال به آنان عطا می‌کند.

امام جمعه باسمنج، ضمن بازگو کردن ساده‌ریستی پیروان حقیقی اهل بیت(ع) تأکید کرد: پيروان حقيقی اهل بيت(ع)، صفت پسنديده‌ای چون ساده‌زيستی را از ائمه معصومين(ع) آموخته‌اند.

انتهای پیام
captcha