جمهوری اسلامی اعتقاد ویژه‌ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه دارد
کد خبر: 3976261
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
وزیر راه و شهرسازی:

جمهوری اسلامی اعتقاد ویژه‌ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام و اعتقاد ویژه‌ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان دارد و پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک و اراده رهبران دو کشور، تلاش برای گسترش روابط دوجانبه را چند برابر می‌کند.

جمهوری اسلامی اعتقاد ویژه‌ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز، 18 خردادماه، در حاشیه بازدید از پایانه مرزی جلفا به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام و اعتقاد ویژه‌ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان دارد و پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک و اراده رهبران دو کشور، تلاش برای گسترش روابط دوجانبه را چند برابر می‌کند.

وی افزود: دیدار امروز به منظور ارزیابی مشترک از فرصت‌های توسعه تبادلات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای ایجاد قابلیت همکاری‌های تجاری و لجستیکی انجام می‌شود.

اسلامی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر منطقه و تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان، محور راه‌آهن تبریز ـ نخجوان به سمت آذربایجان و روسیه را فعال می‌کنیم که ظرفیت‌های تجاری دو کشور و کشورهای منطقه را گسترش دهد.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان فرصت‌های متنوع و بی‌شماری برای همکاری دارند، گفت: تلاش برای تحقق این فرصت‌ها از علاقه‌مندی‌های دو طرف است.

وی با اشاره به اینکه امروز برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کنم، افزود: امیدوارم این سفرها بتواند نقطه عطفی برای شناسایی کاستی‌ها و فرصت‌های مشترک سرمایه‌گذاری باشد و باید از این فرصت‌ها و مذاکرات استفاده کنیم.

شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ خط قرمزی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورش وجود ندارد، افزود: مناسبات ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این روابط در سال‌های اخیر رو به گسترش بوده است.

وی اظهار کرد: ایران کشور دوست و همسایه ما است و برای افزایش تبادلات اراده رهبران دو کشور بسیار مهم بوده و پیام های روشنی دارد.

مصطفی‌اف با ابراز خرسندی از جشن ۵۰ سالگی بهره‌برداری از سد ارس بین دو کشور ایران و آذربایجان، یادآور شد: این جشن برای جهان پیام‌های روشنی داشت و در دنیای امروز که بسیاری از کشورها بر روی مسئله آب نزاع و اختلاف دارند، ما با ایران روابط دوستانه داریم.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، از حمایت‌های بی‌دریغ ایران از جمهوری خودمختار نخجوان قدردانی کرد و گفت: امروز شاهدیم که در حوزه انرژی، گاز و راه‌سازی ایران از ما حمایت کرده و اراضی ما را به هم پیوند داده است.

وی با اشاره به اینکه دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران زمینه‌های همکاری را بیش از پیش جلو خواهد برد، اظهار داشت: در این رابطه اهداف مشترکی را پیگیری می‌کنیم تا موانع توسعه روابط را برداریم.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از پایانه مرزی جلفا و زیرساخت‌های حمل‌ونقل در نوار مرزی ایران و آذربایجان، جلفا را به مقصد باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان ترک می‌کند.

انتهای پیام
captcha