آبادانی امامزادگان آذربایجان‌شرقی با کمک مردم و خیرین
کد خبر: 3976975
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

آبادانی امامزادگان آذربایجان‌شرقی با کمک مردم و خیرین

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی گفت: حرکت در راستای عمران و آبادانی امامزادگان با کمک مردم، خیران و نذورات در حال انجام است تا منویات رهبر انقلاب مبنی بر قطب فرهنگی شدن این اماکن عملی شود.

آبادانی امامزادگان آذربایجان‌شرقی با کمک مردم و خیرینبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، روز جمعه، 21 خردادماه، در آیین تجلیل از عوامل و دست اندرکاران مستند امامزادگان، اظهار کرد: امامزادگان استان و به خصوص امامزادگان شمالغرب و مناطق ترک نشین کشور، مظلوم واقع شده‌اند.

وی افزود: ما باید در راستای ابراز مودت به خاندان عترت و اهل بیت(ع) تلاش کنیم زیرا که به تعبیر آیت‌الله بهجت، هر امامزاده ویژگی مخصوص به خود را دارد، پس ما باید خاصیت هر کدام از آن‌ها را بشناسیم.

حسینی ادامه داد: تاکنون‌ در راستای معرفی امامزادگان استان گام‌های لازم برداشته نشده بود و متاسفانه عدم توجه به این امامزادگان باعث شده تا زمینه برای عمران و آبادانی و ظرفیتی که به تعبیر مقتدای انقلاب اسلامی، امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند آنچنان که باید گسترش نیابد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: طی سال‌های اخیر اما حرکت‌های عمده‌ای در راستای عمران و آبادانی امامزادگان و قطب فرهنگی شدن آن‌ها برداشته شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های همکاران صداوسیما، همکاری‌های مدیرکل صداوسیمای استان و سایر عوامل تولید مستند امامزادگان، افزود: زیارت یک سفری است که با دل و قلب انسان آغاز می‌شود و انسان با قلب خود اوج می‌گیرد و به مقصد می‌رسد، در حقیقت کسی که دلداده اهل بیت (ع) است ولی نمی‌تواند هر وقت که بخواهد به عتبات عالیات و یا حتی حرم امام رضا(ع) سفر کند، می‌تواند به زیارت جگرگوشه‌های حضرت زهرا (س) که در نقاط مختلف استان مدفون هستند، برود و با ارادت به امامزادگان، ارادت خود به اهل (ع) و پیامبر اکرم (ص) را برساند.

انتهای پیام
captcha