اقدام نژادپرستانه علیه مسجدی در ادمونتون کانادا
کد خبر: 3977812
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

اقدام نژادپرستانه علیه مسجدی در ادمونتون کانادا

روز گذشته افراد ناشناس روی دیوارهای مسجدی در ادمونتون کانادا اقدام به دیوارنویسی با مضمون نژادپرستانه کردند. این امر که چند روز پس از قتل یک خانواده مسلمان در اونتاریو اتفاق افتاده نگرانی جامعه مسلمان را در پی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از ادمونتون ژورنال، امام جماعت یک مسجد در محله Ottewell در ادمونتون روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد افراد ناشناسی به کشیدن علامت سواستیکا (علامت نازی‌ها) روی دیوارهای این مسجد اقدام کرده‌اند.

نصیر بات، امام جماعت مسجد بیت‌الهادی گفت که اعضای جماعت از این که این مکان عبادی هدف اقدام نفرت‌آمیز شده ابراز نگرانی کردند. 

بات با بیان اینکه جامعه مسلمانان هنوز هم از حمله 9 روز پیش به یک خانواده مسلمان در شهر لندن در اونتاریو غمگین هستند و هنگام بیرون رفتن احساس ترس می‌كنند، افزود: ما معتقدیم كه بسیاری از مردم عشق، علاقه و همدلی نسبت به ما نشان دادند.

وی ادامه داد: نمی‌دانیم چرا اقدام به دیوار نویسی کرده‌اند، اما این برای جامعه ما بسیار ناراحت‌کننده است. جامعه مسلمانان همیشه عشق و دوستی نسبت به همه را ترویج می‌دهند  و این شعار ما است.

بات گفت که بلافاصله پس از اطلاع از این دیوارنویسی صبح روز سه‌شنبه با پلیس تماس گرفت و اواخر عصر سه‌شنبه مأموران پلیس در صحنه حاضر شدند. وی افزود که یک افسر پلیس به او گفت که حوادث مشابه دیگری نیز در این محله رخ داده است. 

پلیس ادمونتون اواخر روز گذشته، 25 خرداد به درخواست برای اظهار نظر درباره این حادثه پاسخ نداد.

انتهای پیام
captcha