امنیت کشور با رأی دادن تضمین می‌شود
کد خبر: 3978434
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

امنیت کشور با رأی دادن تضمین می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مشارکت کمتر در انتخابات باعث می‌شود دشمن احساس پیروزی کند تأکید کرد: با رأی دادن امنیت کشور را تضمین می‌کنیم.

رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور تمام ملت استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، 28 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه مشارکت کمتر در انتخابات موجب می‌شود دشمن احساس پیروزی کند، گفت: تبریک گفتنِ کسانی که برنده نشده‌اند به کسانی که برنده شده‌اند، مصداق تقوای انتخاباتی است.

وی با اشاره به مشکلات اخذ رأی الکترونیکی، گفت: این مشکل کشوری بود؛ در هر صورت مردم از ساعت هفت صبح در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده بودند، نمی‌دانم دستگاه مشکل داشت یا خدایی نکرده دست‌هایی وجود داشت که عمداً این کار را کرده که مشارکت مردم کم باشد.

آل‌هاشم با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران اظهار کرد: متأسفانه این اختلال در ساعات اولیه موجب ناراحتی مردم شد تا اینکه اعلام کردند امکان رأی دستی وجود دارد. باید دستگاه نظارت بررسی کند تا اگر عمدی در کار بود، برخورد شود.

وی همچنین با توصیه به مودت و برادری بین رقبای انتخاباتی تأکید کرد: فردای انتخابات باید روز مهربانی باشد، عوامل انتخابات شبانه‌روز تلاش کرده‌اند و ما از آنها تشکر می‌کنیم، ملت ایران، بزرگترین برنده انتخابات هستند، طرفداران نامزدهای پیروز، موفقیت را از طرف خدا بدانند.

آل‌هاشم همچنین یادآور شد: طرفداران سایر نامزدها احساس خسارت نکنند، آنها نقش زیادی در این انتخابات داشتند و حضور نامزدها بزرگترین کمک برای رقابت انتخاباتی بود، بر این اساس بعد انتخابات، از حرف‌هایی که مردم را دلسرد می‌کند، بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب هر کس که باشد، رئیس‌جمهور تمام ملت است، افزود: این دو ماه تا پذیرش ریاست جمهوری، فرصت خوبی است که با نخبگان گفت و شنود برقرار شود.

وی همچنین با اشاره به سقوط نتانیاهو، گفت: نتانیاهو، تندرو متعصبی بود که با تمام توان و نیرنگ تلاش کرد که ۱۲ سال بر منصب نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی باشد و با سیاست‌های نابخرد خود، چیزی جز خونریزی و ترور و ناامنی را فراهم نیاورد.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: اکنون دولت غاصب اسرائیل باید علاوه بر کابوس مقابله با مقاومت، در رویای آرامش داخلی نیز به سر ببرد چون ماه‌های آینده، ماه‌های سخت‌تری برای اسرائیل خواهد بود، امیدواریم زودتر از موعد مقرری که رهبر معظم انقلاب فرموند (۲۵ سال) رژیم اشغالگر قدس نابود شود.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: تقسیم وظیفه بین پدر و مادر در مسئله تربیت و رشد کودک یک امر عصری و زمانی نیست، بلکه متناسب با استعدادهای متفاوت زن و مرد است. هیچ پدری توان پر کردن نقش مادر را ندارد، برای همین از تمام مادران استدعا می‌کنیم برای رشد کودکانشان، وظایفشان را در قبال تربیت آنها و در افکار و رفتارشان در تربیت فرزند بازنگری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نسبت به ساختار جنسیتی انسان، تکالیف متفاوتی تعیین شده است و ما نمی‌توانیم اقتضائات جنسیتی زن و مرد را نادیده بگیریم، نقش اختصاصی زن در نظام خانواده مادری و همسری است و هر یک از این نقش‌ها، تکالیف و اقتضائات خاصی دارد و غفلت در مورد آن آثار جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

وی در پایان اظهار کرد: نقش زن در نظام خانواده تضعیف و در نظام اجتماعی تحریف شده، شاهد تضعیف ارزش‌های اخلاقی در جامعه هستیم و نقش مادری کم رنگ شده است و این زنگ خطر است.

انتهای پیام
captcha