بانوی مسلمان رئیس اتحادیه دانشجویان آمریکایی شد
کد خبر: 3978840
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
برای اولین بار در تاریخ 320 ساله دانشگاه ییل؛

بانوی مسلمان رئیس اتحادیه دانشجویان آمریکایی شد

برای اولین بار در تاریخ 320 ساله دانشگاه ییل آمریکا یک دختر مسلمان رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه شد.

بانوی مسلمان رئیس اتحادیه دانشجویان آمریکایی شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دانشجویان و محققان مسلمان در جوامع غربی همواره نقش مهمی در سیستم آموزشی آنجا نه تنها در سطوح مطالعاتی و آکادمیک، بلکه در سطوح مدیریتی داشته‌اند.

بیان جلال، دختر دانشجوی 19 ساله‌ای است که برای اولین بار در طول تاریخ 320 ساله دانشگاه ییل آمریکا، به عنوان اولین زن مسلمان به ریاست اتحادیه دانشجویان این دانشگاه برگزیده شده است.

او می‌گوید: از آنجا که مسلمانان در آمریکا در اقلیت و غالباً با محدودیت‌های زیادی مواجه هستند، مثل قبل تلاش دارم که الگویی مثبت و نمونه از چهره‌ای مسلمان باشم.

جلال با اشاره به موفقیت خود در دوران تصدی مسئولیت بخش اداره سیاست‌های بهداشتی مقابله با کرونا در شورای دانشجویان دانشگاه ییل گفت: پرداخت کمک‌های مالی به دانشجویان برای پیشگیری از کرونا اعم از هزینه آزمایش کرونا، تجهیزات لازم بهداشتی در دوران آموزش از راه دور و تنظیم فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویی در موضوع بهداشت عمومی و پرسش و پاسخ درباره واکسیناسیون کرونا از جمله مسئولیت‌های ماست.

او حضور دانشجویان اسلامی در پست‌های مدیریتی برجسته را یکی از راه‌های مقابله با اسلام‌هراسی خواند و گفت: می‌توانیم چیزی خلاف ذهنیت خیلی از مردم را تثبیت کنیم و من در جایگاه یک زن مسلمان محجبه امیدوارم که بتوانم ثابت کنم که زن مسلمان از اعتماد بزرگی به توانمندی خود برای تصدی پست‌های کلیدی برخوردار است.

جلال با اشاره به تلاش‌های خود برای ارتقای سطح بهداشت جسم و روان دانشجویان و جامعه ابراز امیدواری کرد که بتواند تعداد دانشجویان مسلمان و دیگر اقلیت‌ها در شورای دانشجویی ییل را بیش‌تر کند تا از انزوا درآمده و در برنامه‌هایی مشارکت کنند که تأثیر مثبت بر از بین بردن اسلام‌هراسی در جامعه آمریکا داشته باشد.

رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه ییل آمریکا قول داد که با نشان دادن چهره خود از یک مدیر مسلمان و مؤثر، در حد توان خود، پروژه اسلام‌هراسی در آمریکا را ناکام گذارد.

دانشگاه ییل از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به حساب می‌آید که خصوصی است و در سال 1701 در شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا تأسیس شد.

بسیاری از رؤسای جمهور آمریکا و همچنین سران دولتی از جمله بیل کلینتون، جورج دبیلو بوش، جان کری و هیلاری کلینتون از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha