سنوار: پیروزی نزدیک است / تشکیل اولین کابینه امنیتی اسرائیل در دولت جدید
کد خبر: 3978916
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

سنوار: پیروزی نزدیک است / تشکیل اولین کابینه امنیتی اسرائیل در دولت جدید

یحیی سنوار، رهبر جنبش مقاومت فلسطین در نوار غزه تصریح کرد: دستاورد‌های مقاومت سبب شده است تا ملت فلسطین در آستانه تحقق آرمان تاریخی خود و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی باشد. هم‌زمان نخستین کابینه امنیتی اسرائیل به منظور بررسی اوضاع امنیتی در رابطه با نوار غزه تشکیل شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، یحیی سنوار، رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه که در کنفرانس بزرگان و عشایر غزه سخن می‌گفت، تصریح کرد: ملت فلسطین با دستاوردهای مقاومت در آستانه تحقق آرمان پیروزی، آزادسازی قدس و اقامه نماز در مسجدالاقصی است.

وی تأکید کرد که شخصیت فلسطینی‌ها با سلسله عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل، تغییری نکرده است.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه در سال‌های گذشته علیه دشمنی، کمبود، محاصره اقتصادی و ویرانی، این مقاومت را پیروزی‌ساز خواند.

از سوی دیگر، امروز نخستین جلسه کابینه امنیتی اسرائیل در دولت جدید اسرائیل به منظور بررسی اوضاع امنیتی در نوار غزه تشکیل خواهد شد.

منابع رسانه‌ای فلسطین اعلام کرده‌اند که این جلسه به بررسی طرح‌های مختلفی اختصاص دارد که مسئولان امنیتی و ارتش اسرائیل در رابطه با غزه ارائه کرده‌اند. این طرح‌ها شامل برنامه‌ای برای ازسرگیری جنگ در نوار غزه و همچنین سازوکاری برای ورود کمک‌های مالی قطر به نوار غزه نیز هست.

پس از نبرد اخیر غزه که 11 روز به طول انجامید و در نهایت منجر به آتش‌بس شد، گروه‌های فلسطینی خواهان رفع محاصره کامل نوار غزه و آغاز عملیات بازسازی هستند. درحالی‌که اسرائیل آغاز بازسازی را به آزادسازی 4 اسیری منوط کرده که در بند حماس هستند. حماس این درخواست را رد کرده و خواهان مبادله اسراء در چارچوب طرح جامع مبادله اسرای طرفین شده است. هفته گذشته اسرائیل حملاتی را علیه برخی از مواضع حماس در نوار غزه انجام داد. این اقدام اسرائیل در پاسخ به ارسال بالون‌های آتش‌زا از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی در مرز این نوار، صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha