بهبود روابط حزب‌الله و جماعت اسلامی در لبنان؛ گامی در راستای تحکیم وحدت اسلامی
کد خبر: 3978934
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

بهبود روابط حزب‌الله و جماعت اسلامی در لبنان؛ گامی در راستای تحکیم وحدت اسلامی

شیخ حسام العیلانی، امام مسجد غفران در صیدا از نزدیکی حزب‌الله و گروه جماعت اسلامی در لبنان استقبال کرد و آن را گامی در راستای تحکیم وحدت اسلامی در این کشور دانست. وی همچنین پیروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ حسام العیلانی، امام مسجد غفران در صیدا با استقبال از بهبود روابط میان حزب‌الله و گروه جماعت اسلامی، آن را گامی در راستای تحکیم وحدت اسلامی در لبنان دانست.

وی در ادامه افزود که اکنون این پرسش مطرح است که آیا رهبران این گروه‌ها نیز می‌توانند اعضای خود را قانع کنند که روابط دوستانه میان دو گروه برقرار شده است.

وی در این راستا خواهان تلاش علما و رهبران این جماعت در راستای تقویت این روابط و همچنین ارتقای جایگاه حزب‌الله د ر بین افکار عمومی اعضای گروه است. چرا که تبلیغاتی علیه حزب‌الله به دلیل حمایت این گروه از دولت سوریه در جنگ داخلی این کشور مطرح شده است.

وی همچنین پیروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. وی افزود که آقای رئیسی با مسائل فراوانی مواجه است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مقابله با هژمونی آمریکا در منطقه، تحکیم وحدت اسلامی و حفظ نقش ایران در حمایت از جنبش‌های مقاومت و مقابله با فتنه‌های مذهبی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha