آشنایی با مؤسسه قرآنی حضرت فاطمة‌ الزهرا(س) سیرجان
کد خبر: 3979091
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

آشنایی با مؤسسه قرآنی حضرت فاطمة‌ الزهرا(س) سیرجان

مؤسسه قرآنی حضرت فاطمة‌الزهرا(س) سیرجان یکی از مؤسسات مردم‌نهاد این شهرستان است که با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی به توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت حضرت فاطمة‌ الزهرا(س) در سال ۱۳۹۱ به همت مختار پایمرد و همسر ایشان خانم اسدی، پس از فوت فرزندشان مهدی پایمرد، وقف فعالیت‌های قرآنی شده و به نام حضرت زهرا(س) با هدف ترویج و آموزش فعالیت‌های قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان به ثبت رسیده است.

این مؤسسه در بلوار دکتر صفارزاده، کوچه صفارزاده ۹ در شهرک گل‌گهر واقع شده که در آن به تدریس و آموزش قرآن‌آموزان پرداخته می‌شود.

این مؤسسه قرآنی، یکی از مراکز قرآنی مردم‌نهاد سیرجان محسوب می‌شود که به آموزش، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی برای بانوان و آقایان در رده‌های سنی مختلف می‌پردازد.

این مؤسسه تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان و استان کرمان فعالیت می‌کند و دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت و حفظ قرآن کریم و احکام در این مؤسسه به‌صورت حضوری یا مجازی برگزار و پس از طی دوره‌های قرآنی گواهینامه معتبر صادر می‌شود. همچنین انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآنی بخش دیگری از فعالیت‌های این مؤسسه است.

ساختار این مؤسسه به شیوه هیئت امنایی اداره می‌شود که با انتخاب اعضای هیئت مدیره امور اداری و فعالیت‌های این مؤسسه در حال انجام است.

هزینه فعالیت‌های قرآنی در این مؤسسه از طریق کمک‌های مردمی و نذورات تأمین می‌شود و بسیاری از کلاس‌ها توسط مربیان و اساتید مجرب در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha