دوز دوم و واکسیناسیون گروه سنی جدید در سمنان انجام می‌شود
کد خبر: 3979098
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
از همین هفته؛

دوز دوم و واکسیناسیون گروه سنی جدید در سمنان انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بستری شدن 15 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

دوز دوم و واکسیناسیون گروه سنی جدید انجام می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانائی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، امروز 31 خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 27 هزار و 960 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: 6 شهرستان استان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند که در این راستا در ۲۴ ساعت گذشته و از 29 لغایت 30خرداد ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 15 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

دانایی با تاکید بر اینکه به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6 هزار و 620 نفر رسیده است  یادآور شد: علاوه بر این در این بیش از یک سال 21 هزار و 340 بیمار نیز به صورت سرپایی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  افزود: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 5729 نفر رسید.

دانایی با اشاره به فعال بودن ویروس در کشور گفت: خوشبختانه سمنان از جمله استان‌هایی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن از شرایط مطلوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه مدتی بود که به علت تاخیر در ارسال مححموله‌های واکسن، سهمیه جدیدی به استان اختصاص نیافته بود اظهار کرد: اما با توجه به ورود محموله‌های جدید پیش‌بینی می‌کنیم به زودی سهمیه استان در این بخش در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.

رئیس علوم پزشکی سمنان متذکر شد: با دریافت سهمیه واکسن، هم کار واکسیناسیون دوز دوم و هم واکسیناسیون گروه‌های جدید ظرف این هفته و هفته آتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha