شهید چمران مصداق یک استاد انقلابی بود
کد خبر: 3979131
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

شهید چمران مصداق یک استاد انقلابی بود

فرمانده سپاه عاشورا، با بیان این‌که شهید چمران مصداق یک استاد انقلابی بود، گفت: اگر بخواهیم یک استاد انقلابی را برای اساتید معرفی کنیم، شهید چمران خود یک مصداق علمی و بارزی است که محصول دانشگاه بود.

شهید چمران مصداق یک استاد انقلابی بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردارعابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، 31 خردادماه، در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در دانشگاه تبریز، بیان کرد: شهید چمران در عمر کوتاه اما پربرکت خود به مدارج علمی و معرفتی رسید، کسی که جهاد علمی اصغر را در اوج تجربه کرد و هیچ کس مانند او در میدان علم مثل و مانند نداشت.

وی با بیان این‌که شهید چمران بعد از جهاد اصغر، عمر خود را در میدان‌های مبارزه‌ سخت جنگ سپری کرد، گفت: شهید چمران خود را به نقطه‌ای اوج رساند و با کسب آموزش و مهارت‌های لازم از تمامی مبارزان نهضت‌های آزادی بخش وارد جهاد کبیر شد.

سردار حرم، با بیان این‌که شهید چمران تابع دشمنانش نشد و خود به صورت مستقل وارد جهاد کبیر شد، تصریح کرد: شهید چمران در جهاد کبیر نیز در اوج بود.

فرمانده سپاه عاشورا، سه جهاد علمی، اصغر و کبیر شهید چمران را محصول جهاد با نفس عنوان کرد و گفت: انسانی مانند شهید چمران می‌تواند به این حد عالی فکری، ذهنی، علمی، عملی و روحی برسد که هیچ چیزی نتواند تحت تاثیرش قرار دهد.

وی با تاکید بر این‌که جهاد با نفس شهید چمران یک مصداق بارزی است که انسان نلرزد، گفت: قطعاً جهاد با نفس، شهید چمران، شهید سلیمانی و آقا مهدی باکری می‌سازد و راه صدساله را یک شبه می پیمایند که البته در این راه نلرزیدن هم خیلی سخت است.

سردار خرّم ادامه داد: امروز یاران امام(ره) و مقام معظم رهبری جزو کسانی هستند که به قله رسیده‌اند البته ریزش‌هایی هم وجود داشت که نتوانسته و فرو ریختند، شهید چمران و شهید سلیمانی مانند سخن امیرمومنان(ع)، جزو کسانی بودند که پر از تواضع در مقابل خدا و اهل بیت و بندگان بود و اهل افراط و تفریط نبودند.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات و نگرش مقام معظم رهبری، استاد جایگاه تاثیر گذاری در ذهن دانشجویان خود دارد اما این تاثیر گذاری صرفاً یک تفکر علمی نیست بلکه یک نگاه تعلیمی و تربیتی برای دانشجویان است، جایگاه استاد جایگاهی است که می‌توان او را به عنوان اسوه و الگو انتخاب کرد.

سردار خرم، افزود: اثر گذاری اساتید در ذهن و شخصیت دانشجو باید این‌گونه باشد در آن صورت شما یک استاد فرهیخته‌ای می‌شوید که در تربیت و تعلیم دانشجوی خود به الگو تبدیل می‌شوید.

وی تاکید کرد: یک استاد علمی و عملیاتی باید بداند که می‌تواند دانشجو را امیدوار، آینده‌نگر و پژوهشگر کند و اعتماد به نفس، ایمان، اخلاق و روحیه خدمت گذاری و مردم داری را در او زنده کند و شاکله ی شخصیت او را بسازد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که طبق فرموده‌ حضرت آقا، دانشجویان افسران جنگ نرم و اساتید، فرماندهان این جنگ هستند، گفت: یکی از دلایل پیروزی در جنگ هشت ساله این بود که فرماندهان در جنگ امامت کردند و عامل پیروزی شدند.

وی با بیان این‌که امامت در جنگ و جهاد علمی امروز قدرت آفرین است، تصریح کرد: دشمنان ما زبان قدرت را به خوبی می‌دانند، جامعه و کشوری که در تولید قدرت در عرصه‌های مختلف موفق است را به خوبی می توانند درک کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دو روز قبل از برگزاری انتخابات، گفت: وارد شدن هجمه‌ زیاد به انتخابات، بی دلیل نیست چرا حساسیت توسط جهان استکبار نسبت به این موضوع وجود داشت؟چرا جنگ نرم در اذهان دنیا را به گونه‌ای می‌سازند که علیه کشور ما باشد، دشمنان جنگ شناختی راه انداختند تا ما از آن چیزهایی که باور و آرمانمان بود، برگردیم دلیل این اقدامات چیست؟ قطعاً دلیلی جز این ندارد که دامنه‌ شخصیت ایرانی و اسلامی در مقابل تمدن غرب قد علم کرده است.

سردار خرّم ادامه داد: امروز دشمن تصویری از دشمن اسلامی می‌بیند که تمدن غرب را به چالش کشانده است و همواره در این تفکر هستند که باید با تمدن اسلامی بجنگند چرا که اگر این تمدن اسلامی شکل بگیرد همه‌ عوامل قدرت‌ها را می تواند در خود بیافریند.

فرمانده سپاه عاشورا، تاکید کرد: هجمه و واکنش‌هایی که علیه انقلاب اسلامی وارد می‌شود همگی به خاطر تاثیر گذاری انقلاب اسلامی است نه به خاطر موقعیت جغرافیایی یا داشتن تجهیزات نظامی، هرچند این عوامل نیز مهم هستند اما اقتدار نمی آفرینند، اقتدار آفرینی در حوزه‌ی فکر، جریان سازی فکری و افق بلند تفکر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: چرا شهید فخری زاده شهید می‌شود، آیا صرفاً جهت تولیدات علمی شهید می‌شود؟ قطعاً نه بلکه به خاطر عاملی که شهید فخری زاده را جایی رسانده که تحت تاثیر قدرت مادی قرار نگرفته است.

سردار خرم، خاطرنشان کرد: افراد معامله‌گر نمی‌توانند در این فضا ایستادگی کنند بلکه با پیشنهادات مادی به سرعت تغییر موضع می‌دهند، به عنوان مثال شهید شهریاری این موضع را نمی‌دید و تحت تاثیر قرار نمی گرفت و این واکنش واقعی یک استاد در مقیاس انقلابی در جهان است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: استاد انقلابی فرو نمی ریزد، خود شیفته نیست و همواره دارای تواضع است، هرچقدر علم او بالا رود متواضع‌تر نیز می‌شود.

وی با اشاره به عوامل مهم که انتخابات ریاست جمهوری 1400 را حساس کرده بود، تصریح کرد: این دوره از انتخابات به دلیل این‌که اولین انتخابات ریاست جمهوری در چله‌ دوم انقلاب و بعد از بیانیه گام دوم انقلاب بود، از اهمیت زیادی برخوردار بود.

سردار خرم بیان کرد: ما باید کلمه به کلمه‌ گام دوم انقلاب را مطالعه کنیم تا ببینیم در کجا قرار گرفته‌ایم، دشمن بر این باور بود و تکرار می‌کرد که نمی‌توانیم شاهد چله‌ دوم انقلاب شویم ولی در بیانیه گام دوم می‌بینیم که حضرت آقا افق‌هایی را به ما نشان داده‌اند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در چله‌ دوم خود می‌خواهد راه تازه‌ای پیش رود، گفت: دشمن به این موج سوار شده بود که نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌ معیشت و اقتصادی موفق نیست و در ذهن مردم ما نیز باورانده بود، در میدان عمل نیز این وجود دارد ولی اهداف بلند انقلاب غیر از این‌هاست، انقلاب این کشور را به عنوان مرکز حکومت اسلامی معرفی و در شکل گیری تمدن انقلاب در مقابل تمدن غربی به عنوان مکتب معرفی کرده و همچنین در حوزه‌ی تاثیر گذاری منطقه‌ای و بین المللی جبهه ای را تشکیل داده است‌.

سردار خرم، با بیان این‌که دشمن شاکله‌ منطق اقتدار آفرین انقلاب اسلامی را رصد کرده است، ادامه داد: لجاجت دشمن به همین خاطر است که متوجه شده که این انقلاب و نظام چه می‌خواهد، ما در دهه‌ پنجم به اصل انقلاب برگشتیم در حالی که دشمن نمی‌خواست این اتفاق رخ دهد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: طبق اخبار و اطلاعات، نفوذی‌ها و جاسوس‌ها در داخل کشور منتظر بودند تا مشارکت کم شود.

انتهای پیام
captcha